Gå till innehåll
torsdag 31 oktober 2024

Skoogis

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Skoogis

  • Placering
    Kadett
  1. Hej! Har reagerat på detta också. Står att normal drifttemp är 50-70 °C i min verkstadsmanual. Jag en f115 men det är antagligen samma motorgeneration (termostat fullt öppen vid 65)
  2. Tack för input. Växelhuset har varit två svängar till verkstan som monterade maskinen. Både övertryck och undertryckstest. Andra gången byttes o-ring vid växelaxeln men det verkar inte ha avhjälp problemet. Den tätningen är den enda som jag kan provocera fram lite luftläckage med övertryck, men så lite att det inte bör kunna läcka olja i någon större volym. Vid drift bör det vara övertryck i växelhuset. Och avstängd motor står ju alltid upptiltad.
  3. Har en 2017 Merc F115 2.1L med stora växelhuset CT som "förbrukar" växelhusolja när man kör. Fick ur en fjärdedel av oljan jag fyllde i våras. Dessutom är oljan svart och har haft en tuff tid under de få timmar jag kört.. Inget vatten i oljan alltså. Har trycktestat växelhuset på land utan anmärkning. Ryckt och roterat axlar samtidigt utan framgång att hitta läckaget. Något måste göra att oljan trycker ut vid drift när det blir krafter på grejerna. Någon med erfarenhet?
  4. This site is closed due to copyright and legal issues...............
  5. Intressant, vem ligger bakom denna site? Snygg layout, kan säkert bli en bra sida. /S
×
×
  • Skapa nytt...