Gå till innehåll
fredag 22 november 2024

Ingen

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    284
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Ingen

  • Placering
    Kommendörkapten

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej, Jag har impellrar till alla de Svenska utombordarna på lager, även övriga reservdelar.
  2. Behöver ni impeller till Mb2/50s så kontakta : Snickeri & Marin i Näsum 0708 241 609
  3. Här har vi lagt ut lite litteratur över svenska motorer. https://drive.google.com/open?id=0BwJ7sCey1ZHdfnp0X01CYUk0LU1UellGaTVOOUVVV2thWGt5enNNMjdQaG1wYlExeWJQcHM&authuser=0
  4. Hej !, Ring Bosse 0704 777 324 han kan dessa motorer och har alla delar.
  5. Behöver du delar så hör av dig , har det mesta till de Svenska motorerna.
  6. Sölvesborgs Snickeri 0708241609 har till alla modellerna
  7. Nog borde det var så att det handlar om förbrukningen för en v6 eller v8 på 165 > 300 hästar förbrukar ju mer än 10 ggr. än en gammal 40 hk - 2-taktare !, sedan har vi ju alla alltför gamla Deisel-motorerna som är riktiga bomber !, men de fasas ju förmodligen ut med tiden liksom 2-taktarna ?? !!
  8. Detta inlägg kan inte visas eftersom det är i en lösenordsskyddad forum. Fyll i lösenord
  9. Prova med Utombardare-Anders . Eller Turin Marina i Göteborg samt Marinhallen i Eskilstuna , Sök dem på nätet , Någon av dessa kan garanterat hjälpa dig !
  10. Med inlägg som detta så har man kanske mer än LITE problem !!, Lägg ner sådant och ta fram lite mera sakliga argument i debatten ! , och lite mera hyfs även om vi har mycket delade meningar i olika frågor.
  11. Frågan är väl vad det är för kvalitet på denna Kina-motor som även förs under flera namn ! t.ex. Coleman - Maritime Power - Hyfong - Parsun - Hidea ?, finns kanske lite att hitta på forumet om Kina motorer ?. Länk : http://shunfenggroup.en.made-in-china.com/product/reKngcmbaYkV/China-Marine-Engine-F5BMS-.html
  12. En saklig diskussion innebär ATT man kan se mer än en sak samtidigt , Inte löser vi ALLA miljöproblem i Östersjön o våra insjöar med ett 2-taktsförbud. Se det hela med öppna ögon och SE framförallt att vi har mer skitiga motorer än 2-taktarna och det är väl alla medvetna om .... Ja om man inte driver ett en-frågeparti !! All teknik fasas ut med tiden och även de sk. rena 4-taktsmotorerna som redan under tillverkningen förbrukat massor av energi och medverkat till den globala nedsmutsningen redan innan de startats ! , OCH det mesta av den skiten är ju utsläppt i Kina, som alla vet har en av de Renaste tillverknings-prosseserna i Världen .........eller ?, sedan tillkommer transporter mm. Se det hela med perspektiv och helhet så behöver inte vi båtägare med en säsong på 3 månader om året ha ihjäl varandra för att vissa betalat dyra pengar för en Kina motor som man måste försvara till absurdum ! Vad är det näst som är farligast i samhället som vi skall focosera på ?? .................
  13. Gamla B 20 m.fl. Volvomotorer bränner väl oxå bendin ? och V8, och V 6,m.fl., m.fl och en jädrans drös till, något du kanske MISSAT , ta av skyglapparna och se verklighete ! och sura dieslar .............Tvi !!
  14. Hade inte PG Gyllenhammar klantat sig men Norsk olja och Renault-affären hade säkert Sverige o Archimedes / Volvo Penta varit en av de ledande tillverkarna i dag. http://swedishclassicboats.ning.com/profiles/blogs/archimedes-100-r
×
×
  • Skapa nytt...