Ingen
Medlemmar-
Innehålls Antal
284 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Ingen
-
Placering
Kommendörkapten
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Hej, Jag har impellrar till alla de Svenska utombordarna på lager, även övriga reservdelar.
-
Behöver ni impeller till Mb2/50s så kontakta : Snickeri & Marin i Näsum 0708 241 609
-
Här har vi lagt ut lite litteratur över svenska motorer. https://drive.google.com/open?id=0BwJ7sCey1ZHdfnp0X01CYUk0LU1UellGaTVOOUVVV2thWGt5enNNMjdQaG1wYlExeWJQcHM&authuser=0
-
Hej !, Ring Bosse 0704 777 324 han kan dessa motorer och har alla delar.
-
Behöver du delar så hör av dig , har det mesta till de Svenska motorerna.
-
Sölvesborgs Snickeri 0708241609 har till alla modellerna
-
Prova med Turin Marin i Göteborg
-
Nog borde det var så att det handlar om förbrukningen för en v6 eller v8 på 165 > 300 hästar förbrukar ju mer än 10 ggr. än en gammal 40 hk - 2-taktare !, sedan har vi ju alla alltför gamla Deisel-motorerna som är riktiga bomber !, men de fasas ju förmodligen ut med tiden liksom 2-taktarna ?? !!
-
Detta inlägg kan inte visas eftersom det är i en lösenordsskyddad forum. Fyll i lösenord
-
Prova med Utombardare-Anders . Eller Turin Marina i Göteborg samt Marinhallen i Eskilstuna , Sök dem på nätet , Någon av dessa kan garanterat hjälpa dig !
-
Med inlägg som detta så har man kanske mer än LITE problem !!, Lägg ner sådant och ta fram lite mera sakliga argument i debatten ! , och lite mera hyfs även om vi har mycket delade meningar i olika frågor.
-
Frågan är väl vad det är för kvalitet på denna Kina-motor som även förs under flera namn ! t.ex. Coleman - Maritime Power - Hyfong - Parsun - Hidea ?, finns kanske lite att hitta på forumet om Kina motorer ?. Länk : http://shunfenggroup.en.made-in-china.com/product/reKngcmbaYkV/China-Marine-Engine-F5BMS-.html
-
En saklig diskussion innebär ATT man kan se mer än en sak samtidigt , Inte löser vi ALLA miljöproblem i Östersjön o våra insjöar med ett 2-taktsförbud. Se det hela med öppna ögon och SE framförallt att vi har mer skitiga motorer än 2-taktarna och det är väl alla medvetna om .... Ja om man inte driver ett en-frågeparti !! All teknik fasas ut med tiden och även de sk. rena 4-taktsmotorerna som redan under tillverkningen förbrukat massor av energi och medverkat till den globala nedsmutsningen redan innan de startats ! , OCH det mesta av den skiten är ju utsläppt i Kina, som alla vet har en av de Renaste tillverknings-prosseserna i Världen .........eller ?, sedan tillkommer transporter mm. Se det hela med perspektiv och helhet så behöver inte vi båtägare med en säsong på 3 månader om året ha ihjäl varandra för att vissa betalat dyra pengar för en Kina motor som man måste försvara till absurdum ! Vad är det näst som är farligast i samhället som vi skall focosera på ?? .................
-
Gamla B 20 m.fl. Volvomotorer bränner väl oxå bendin ? och V8, och V 6,m.fl., m.fl och en jädrans drös till, något du kanske MISSAT , ta av skyglapparna och se verklighete ! och sura dieslar .............Tvi !!
-
Hade inte PG Gyllenhammar klantat sig men Norsk olja och Renault-affären hade säkert Sverige o Archimedes / Volvo Penta varit en av de ledande tillverkarna i dag. http://swedishclassicboats.ning.com/profiles/blogs/archimedes-100-r