Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025

Huttenatt

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

    Aldrig

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Huttenatt

  • Placering
    Landkrabba
  1. Aj, helt rätt Janne111, har jag helt glömt bort. Där rök den iden. För avancerat, bättre att spara turbon till en mc. rillez, för att kyla motorn ska vi som sagt ha en bilradiator och en elpump eller en pump driven av vevaxeln. Vet inte hur många watt motorn kan leverera till en elpump och hur många liter/min den behöver för att kylas ordentligt, någon som har någon anning?
  2. Ett litet projekt ni borde kolla in. En crosscart byggd på en Mercury 40hp utombordare! Gå in och läs lite om den och kolla bilder! http://www.huttenatt.com Det är alltså en två-takts, 40 hästars utombordare och vi har kollat lite och det är inga reedventiler (som t ex på en moped) på motorn, utan det verkar vara vevaxeln som fungerar som ventil, släpper in bensinblandningen och tätar vid kompression osv. Har inte kollat jätte mkt på det ännu, tänkte höra med er först om ni vet om det stämmer? Borde det då inte teoretiskt sätt gå att sätta en turbo på motorn, det vill säga om ventilen håller tätt? och hur tror ni crosscarten ter sig, ca 650cc,tvåtakt, 40 hp och runt 100 kg? frågan är förståss om det håller med växellådan.. MVH
×
×
  • Skapa nytt...