Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024

MagnusSthlm

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om MagnusSthlm

  • Placering
    Kadett
  1. Hej Har en 800 kg båt på en enaxels tiki-trailer. Är det någon som har en åsikt rörande bästa ringtryck? Högt tryck - eller lågt? Nu är det nog rel lågt då det är en liten bula ut på var sida om däcken nere vid marken, har ej testat på macken så jag vet ej om jag ligger på typ 1,5 eller närmare 2,0... Någon som har en åsikt? Magnus
  2. Hej Jag undrar hur man gör för att skriva ett inlägg i ett klubbforum? Jag försökte men kunde bara välja något av de stora officiella forumen. MVH Magnus
  3. Väderprognoserna bekräftar nu vårens ankomst till Stockholmsregionen. I helgen får vi en försmak med ca 6 gr på dagen på lördag, och upp mot 10 grader på dagen på söndag. Första halvan av nästa vecka pendlar dagstemperaturerna mellan 5 och 10 grader, men från torsdag den 3 april är det mer osäkert läge, troligen fortsätter det att vara vårlikt med ett svagt temperaturöverskott jämfört med normalen. MVH Meteorologen
  4. Hej Har just köpte ne Swemax 690 med fartskrov och en VP AQAD30A diesel med turbo och duoprop 290. Motorn är mycket fin men jag behöver göra lite småfix och behöver lite småtips och reservdelar. Kan någon rekommendera en bra, serviceminded och kunnig verkstad/marina eller motsv här i Stockholm som kan VP? Tacksam för svar
  5. Ok, tack. Men finns det någon som kan verifiera att en rak 6a kan ge problem? Eller finns det till och med folk som har god erfarenhet av en gammal VP170C rak 6a från sent 70-tal som puttrar på fortfarande. I annonsen för aktuell båt jag är intresserad av står: Motorrenovering -98/99, ompackat drev och utgående lager bytt, topplockspackning bytt -02. Är inte det konstigt??? Om man renoverat motorn 98/99, varför behöver man då byta topplockspackning 02? Eller?
  6. Hej Jag håller just på att jaga beg båt, gärna med en gammal hedelig Volvo Penta så att det är lätt att finna reservdelar och meka. Har redan mött folk som varnar för både det ena och det andra, t ex att man skall passa sig för äldre raka 6or eftersom en rak konstruktion inte är lika lätt att balansera som en V-konstruktion, och att sånt tar ut sin rätt i längden. Är det någon som har erfarenhet som vet? Vilket är bäst rak eller V? Spelar det någon roll? Annat man bör tänka på i samband med detta val? Var kan man få reda på mer? Mycket tacksam för svar. MVH Magnus
  7. Hej Jag undrar, hur svårt är det att montera en badbrygga bak på en båt, något speciellt man bör tänka på? Båt:En inombordare i plast, antar att det finns en del plywood i akterspegeln. Tämjkte mig en badbrygga med metallram och träplankor, den vanliga typen. Finns det en andrahandsmarknad för sådana? Känner någon till nypris för en lagom variant till en båt som är 21 fot och 2,5 m bred. MVH Magnus
  8. Vilket utförligt svar!!! Tack Bo! /Magnus
  9. Står i valet och kvalet. Skall köpa begagnat. Öppen 21 fotare med helkapell, eller hardtop med kapell för bakre delen. Jag ser fördelarna med hardtop, mer ombonat, möjlighet att ha fasta installationer, väderskydd, och att slippa dagg mm (smått i o f s). men å andra sidan, så skönt att glida fram helt öppet en sommardag med vackert väder, eller ligga och guppa i solen. - Kan någon hjälpa mig med argument. - kan någon kommentera hur det påverkar priset, medför hardtop lite dyrare pga konstruktionskostnad, eller är det utjämnat på begagnatmarknaden där mer efterfrågan styr. Är det samma efterfrågan på resp typ om allt övrigt är identiskt, t ex juste renoverat, bra motor mm. Tack magnus
×
×
  • Skapa nytt...