Gå till innehåll
fredag 07 mars 2025

tobyturtle

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om tobyturtle

  • Placering
    Landkrabba
  1. En flipper 510 som du beskriver får kosta mellan 45ooo till 60ooo beroende på förslitning, motorns skick kapell, sprickor i gelcoat m.m kul båt om man inte är ute i alltför hård sjö. mvh toby
  2. hej Mikael! har haft exakt samma problem med samma motor, samma årsmodell och genom den långa vägen kommit fram till förljande. Gör normal start procedur. Har du lös bränsletank ska du pumpa på pumpblåsan mer än du tror, 25 tryck, den ska bli hård. Får du inte igång den upprepar du 3 gånger. om du inte fått igång den då så får du vänta 5-10 minuter. och upprepa. använd choken när du startar och håll inte start nyckeln längre än 5 sek åt gången. Du får pröva dig fram en sommardag då du har gott om tid. anteckna eller dokumentera med video hur du fick igång båten på bästa sätt. Trägen vinner. Lycka till!
  3. hej Yamahaägare! Jag har en en likadan motor som du, men 70hk, och har aldrig gjort något åt autoluben. Egentligen skall man lufta varje vår och köra den tät men när jag har snackat med Yamaha har de bara skakat på huvudet och sagt att det är överkurs som endast verkstad ska göra. om det har funkat hittills ska du låta det vara När det gäller att blanda olja i bensinen är det något du ska låta bli. Autoluben är konstruerad att ge exakt den blandning motorn behöver. För mycket olja kan istället förkorta motorns livslängd enligt en utmärkt bok om utombordare, Outboards - har nu glömt författaren, men han går igenom allt som en tvåtaktare -och fyrtaktare handlar om. För att svara på dina frågor: 1. har heller aldrig haft problem med autolube, och avstår från förebyggande service själv. I början tyckte jag att det gick mycket olja, men när jag har jämfört med testhäften och andra yamahaägare verkar det gå åt ungefär lika oavsett snurra. Ha det gott !
×
×
  • Skapa nytt...