Gå till innehåll
måndag 23 december 2024

Lohi34

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    20
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Lohi34

  • Placering
    Kadett
  1. Har sett på Youtube att många verkar ha detta problem, att den puffar och går inte rent. Verkar bli värre när den blir varm. Skall försöka rengöra förgasaren som nästa steg.
  2. Ursäkta att jag missat detta. Har bytt tändstift, kopplat lös dunk med ny bensin.
  3. Hej Jag bumpar denna tråd igen då jag har problem som är väldigt likt detta. Hoppas någon därute har lite idéer. Mvh Mathias
  4. Har en Exotic 31 med dubbla 280 drev, hydraulstyrning och autopilot. Fixade till och luftade systemet innan inläggning, provkörde och allt var ok. Men när jag kom fram till bryggan så snurrade ratten utan något motstånd alls. När jag legat still ett tag testade jag igen och då var allt ok igen. Under provturen körde jag även lite med autopiloten. Har kollat runt lite och sett att returledningen till autopiloten skall sitta på nedre kopplingen på rattpumpen men jag har bara en koppling och den sitter upptill, kan det vara problemet. Har foto på pumpen om det kan vara till hjälp. Vad kan felet vara? Luft? Såg att det fanns luft i returledningen men hur luftar man isåfall denna? Hoppas på svar eller någon som kan detta som är i Västervik
  5. Har även detta inlägg på mek men visste inte om det skulle ligga här eller där så lägger på båda. Ursäkta om det är fel.... Jag håller på och ska lufta styrningen på min exotic 31 med dubbla 280 drev. Den tar inte styrning direkt och är väldigt trögstyrd. Då hittar jag även denna sak... Som ni ser lång jängad bult som man kan dra upp m.m. Någon som vet vad detta är och om man ska lufta denna på något speciellt vis. Om man skruvar på avstängningskranen upptill så går ratten jättelätt men inget händer med kolven. Vore jättetacksam för svar och även av tips om hur jag skall lufta enklast. Har fler bilder om det skulle behövas. Jättetack på förhand Mathias
  6. Jag håller på och ska lufta styrningen på min exotic 31 med dubbla 280 drev. Den tar inte styrning direkt och är väldigt trögstyrd. Då hittar jag även denna sak... Som ni ser lång jängad bult som man kan dra upp m.m. Någon som vet vad detta är och om man ska lufta denna på något speciellt vis. Om man skruvar på avstängningskranen upptill så går ratten jättelätt men inget händer med kolven. Vore jättetacksam för svar och även av tips om hur jag skall lufta enklast. Har fler bilder om det skulle behövas. Jättetack på förhand Mathias
  7. Förlåt mig, menar självfallet att toppfarten är ca 18 knop inte 28. Fel av mig Hoppas på svar
  8. Hej Jag har köpt en Exotic 31 med dubbla aqad40 och 280sp drev. Nu är det så att motorerna varvar endast 3100 varv och maxvarvet på dessa skall vara 3600. Tycker även att båten går för långsamt mot vad den borde (14 knop march 2800varv och 28 knop max 3100varv). Tror ni det kan vara idé att byta propellrar och då få upp farten samt kanske ner bränsleförbrukningen (ca 3liter/M vid marchfart) Mvh Mathias
  9. Hej Köpte nyligen en Exotic 31 som jag är helförtjust i! Har nu sökt runt lite om info om denna på nätet men kan inte hitta någon liknande. Hittar en Exotic 32 som är snarlik men med akterruff, min är mycket lik Storebro 31 med akterdäck. Skrovet som är i plast skall vara gjutet 1979 och båten inredd av Lunds båtbyggeri. Skulle vara jättekul att komma i kontakt med fler med lika båtar. Hoppas på svar
  10. Söker efter seglarklader storlek större då jag är ca 2m lång och har en bra kroppshydda.. Skulle vara JÄTTE-GLAD för svar ang sådana alt. någon lev som kan sy upp större efter mått. Tack på förhand från en som lägtar och vill ha något att längta i......
  11. Min generator laddar upp så hårt som 16 volt i vissa fall. Den pulsladdar mycket och som högst kan den komma upp i hela 16 volt. Kan den burken ni ser på bilden vara en så kallad twc som vad jag minns skulle pulsladda batterierna? När man kört ett tag o således batterierna är uppe i laddning lägger den sig mer i normalt läge... Mycket tacksam för svar då jag nu är på semester med båten... Mvh Mathias
  12. Vad roligt att så många blev involverade i denna fråga!!!!! Den klonkar inte utan är bara ett skämtsamt ord för en sak jag inte vet vad det är Jag skall ner till båten i midsommar och skall då kolla hur kablarna är kopplade samt om jag kan se någon mer benämning på denna mystiska klonkadonk....... Tack för att ni alla vill hjälpa till!!
  13. Hej Jag har idag 2 st 100A. förbrukningsbatterier som även fungerar som startbatteri. Nu skulle jag vilja ha ett extra 50A. startbatteri som bara används som start och som laddas när motorn är igång. Någon som har någon bra idé på detta? Tack på förhand: Mathias
  14. Någon som kan säga mig vad denna klonkadonken är till för??
×
×
  • Skapa nytt...