Puttrik
Medlemmar-
Innehålls Antal
21 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Puttrik
-
Placering
Kadett
-
skulle vara atf-olja i pumpen.... Det var inget fel på pumpen, bara E stor mässingsmutter som lossnat Nu funkar det finfint igen
-
okej.. ser inget läckage någonstans! verkar komma ut bak i själva lyften! har fyllt på atf-olja, vilket säkerligen var fel då! ska byta oljan
-
maila mej oxå är du snäll... patrik.evaldsson@spray.se
-
verkar som min trimpump läcker olja någonstans... Har fungerat fram till nu, men nu är oljan slut! någon som vet hur man renoverar eller vad som kan tänkas läcka? skall väl vara atf-olja i den?
-
gjorde ventiljustering idag... vart lite tajt på 3ventiler! 0.3 kanske Har satt dit en annan fördelare, och än så länge funkar det... får se om det återkommer något problem
-
okej.. Då har jag inget sådant rör, nej den spikar vidare.... Men börjar ana att det är en ventil som spökar! började låta lite igen igårkväll när vi var ute o drog vattenskidor... sålänge man inte belastar den för hårt så låter den fint, men över 4000rpm så spikar/slamrar det som tusan.... kan en ventil låta som spikningar?? ska iallafall göra en ventiljustering!
-
Snälla.... Lägg upp en bild på hur man skulle plugga termostathuset!, (för jämnare temperatur) hittar då inget hål att plugga!!
-
Tack för dina Svar... Har verkligen hjälpt på vägen! nu ska jag byta stift och se hur det artar sej... även byta fördelare såsmåningom!
-
okiokaj... Ja stiften var rätt duktigt vita!!, får väl byta till B7:or då kan tala om att ikväll bytte jag min biltematändkablar tillbaka mot org tändkablar, och har kört runt som en tos, nu verkar tändningen vara lägre än innan, för tomgången blev mycket lägre och den svarar inte så piggt på gas! Kanske det skiljer så mycket på resistansen i dem?? att biltemas blir nået slags överslag?
-
Nu har jag varit ute o kört en sväng... åkte iväg i maschfart 23kn konstant ca 15min, åkte lite vattenskidor på ett ställe.... funkar finfint, sen kör hemmåt o varvar på lite 4500-5000rpm 29-30kn o saktar ner igen mot 4000rpm, ser att tempmätarn höjts något liiitet bara (inget ovanligt)ligger kvar på 4000rpm då börjar motorn seega litegrann o spikar!! Detta börjar kännas som en ventil håller på o bränna, för sen när båten svalnat o jag är ute o provar med min farbror (båtmek) så säger han att han aldrig hört en B20 Gå så fint!.... men är DOCK säker på att det är spikningar jag hör!! om annars varför slutar den spika när jag sänker tändningen under gång!? kör med NGK BP6HS har jag för mej, är de för mjuka??? ska tilläggas att toppen är planad på motorn (fick jag reda på)
-
tusen tack.... ska kolla på detta imorrn
-
nej den glödtänder ingenting..... Funkar jättebra förutom vid höga varv och när man släpper av gasen! Känns som axeln skulle glappa för mycket??
-
ok... Nej är Marinfirman här i stan som renoverat motorn, men antingen inte rättat till Felkällan = Ursinnigt!½! kvitto på 12000:- den ena fjädern glappar nåt djävulskt.... Ska testa med en annan fördelare för skojjs skull, dvs innan man köper en Riktig brytarlös