Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024

hasanhabib

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om hasanhabib

  • Placering
    Kadett
  1. Hej, bara för att avsluta min del av inlägget. Jag tejpade igen vattenintagen på sidan av S-drevet och sög upp vatten/glykol blandningen genom dräneringshålet i botten av S-drevet. Det hålet var ca 10 m.m. Det funkade perfekt. Hasse
  2. Hej Anders, kanske att jag kommit bort lite grann från tråden för detta ämne. Jag har en segelbåt med Volvo Penta 120S drev. Det kanske inte framgick av mitt inlägg. Hasse
  3. Håller med Labbibia ovan.Problemet är att det är helt hopplöst att komma åt att koppla på en slang på sugsidan av sjövattenpumpen. Ej heller kommer man åt på ovansidan av S-drevet (det är alltså en Volvo Penta motor med S-drev som jag har). Jag har hört nånstans att man kan skruva av propellern och sen sätta en spann med vatten/glykol längst ned på S-drevet, samtidigt som man tejpar igen det vanliga vattenintaget. Då skall det vara ett dreneringshål längst ned på S-drevet som det funkar att suga upp vatten/glykolblandningen genom. Nån som har provat? Hasse Senast ändrad av hasanhabib | 28 oktober 2007 | 15:07 Senast ändrad av hasanhabib | 28 oktober 2007 | 15:09 Senast ändrad av hasanhabib | 28 oktober 2007 | 15:09
  4. Nån som vet om man kan köra in glykolblandningen från hinken via spolmuffen. Blir det tillräckligt tryck för att få in blandningen i motorn? Jag förstog inte riktigt hur man skall slanga till spolmuffen. Hasse
  5. Jag vill byta revlinor i singelrevbommen. Lyckades dra ut en gammal utan att få ut den nya. Något bra tips om hur att gå tillväga. Lämplig dimension och kvalitet. Det är 12 m.m. nu och det är alldeles för stort, kärvar både i avlastare och i bommen. Hälsningar Hasse, Omega 36 Lyckan
  6. hasanhabib

    Varvtal

    Hej, jag har en Volvo Penta 2003, 28 hkr. Den har marchfart (ca 6 knop) vid 2000 varv och varvar max ca 2.600 varv. Är inte det för låga varvtal? Kan det vara propellern som ger för stor utväxling så att inte motorn kan varva upp ordentligt. Motorn blir också lite varm om man varvar 2500 varv. Hälsningar Hasse
×
×
  • Skapa nytt...