Gå till innehåll
fredag 15 november 2024

scooter

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    39
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om scooter

  • Placering
    Fänrik

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Har fått tag på en Webasto som tyvärr är för 24 volt. Går denna att bygga om till 12volt och om så, vad behöver göras ????
  2. Hej Har en Bayliner 2855, 1999. Igår gick en av strömbrytarna på instrumentpanelen av. Någon som vet om o var man kan köpa dessa ? Föredrar original med inbyggd lysdiodlampa. Lars
  3. Hej Henrik Tack för ett seriöst svar. Måste medge att jag inte tittat där. En i min mening helt knasig placering, då ju Bayliner saknar riktiga skarndäck. Om man inte ligger mot Kaj med styrbord sida, lär man ha problem.
  4. Hej Nybliven ägare av Bayliner 2855 och har testat o kollat allt, men hittar inte var man fyller på vattn !!!!!!! Snälla ,hjälp
  5. Hej. Har en Ford 351W i min båt. Motorn är nyrenoverad o går superfint. I somras bytte jag ut brytarspetsarna mot ett Pertronix elektronisk tändsystem. Följde instruktionerna till punkt o prick. Vid första start, gick motorn igång direkt o funkade perfekt. Nu till problemet. Vi körning upp till ca 2500 rpm fungerar allt bra, men efter 2800-3000 rpm, så börjar motorn misstända. Har kollat allt o jag blir inte klok på detta fenomen. Under 2500 rpm spinner motorn som en katt. Någon som har tips/erfarenhet
  6. Hej Har råkat ut för läckage genom skölden på mitt OMC/SX drev. Detta började efter en provkörning av min Bayliner 2455. Vid provkörningen belastades drevet hårt, med både fram o back. Har demoneterat drevet nu, men det finns inget visuellt att se. Har kollat bockhornet och konstaterat att vattnet kommer utifrån. Det jag nu misstänker är de undre bultarna till skölden. Någon här som har erfarenheter runt detta och vad gör man ??? Börjar fundera på att lyfta ur motorn för att lättare komma åt. Tacksam för alla råd. GLAD MIDSOMMAR
  7. Hej. Har en Ford V8 från 1989 som alltid varit sötvattenkyld. Motorn går jättebra, men jag har ändå funderingar på renovering. Har 2 alternativ. 1. Endast överhala båda topparna. 2. Total överhalning av hela maskinen. Finns det någon kunnig som kan komma med ett seriöst förslag, vore jag tacksam. Lycklig V8-ägare.
  8. Har kollat länken på 2452:an och det bör även funka på 2455. Tack för informationen.
  9. Hej. Undrar om någon vet om det går att installera bogpropeller i en 2455,a. Lite orolig för tillräckligt med plats i främre stuvfacket.
  10. Hej. Någon som har koll på bästa propellerval för en Bayliner 2455CS-1989. Aluminium och Rostfri.
  11. Någon som vet optimala måtten för en stålpropeller till denna båt med SX-drev. Motor Ford 351, 5,8l.
  12. Hjälp. Någon har kastat en sten i min främre vänstra rura, med resultat att rutan omvandlats till tusentals små glasbitar som låg överallt i sittbrunn. Då dessa rutor är av härdat glas är det inte bara att gå till närmaste glasmästare ocg få en ny. De måste måttbeställas. Chansen att någon sitter på en dylik därhemma, torde vara mikroskopisk, men tips om var att få tag på en ny uppskattas.
  13. Någon som har en sprängskiss på detta drev ???
  14. Någon som har en sprängskiss på detta drev ???
  15. Tack för tipsen och sierra88, speciellt tack för din fina beskrivning o bifogade bild. MVH/ Lars P
×
×
  • Skapa nytt...