ollbrs
Medlemmar-
Innehålls Antal
60 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm ollbrs
-
Placering
Löjtnant
-
Idag så gjorde jag en brygga över oljetrycks switchen och då funkar motorn kanon. Jag förstod inte riktigt ditt svar tidigare, jag tänkte på oljetrycksgivaren och kunde inte begripa hur den skulle kunna ha med mitt problem att göra. Tack för hjälpen Vänligen Ola
-
Nu har jag felsökt vidare, Idag så provade jag att köra motorn med en extern bränslepump och då funkade det perfekt. Det verkar som om det är fel på elen till bränslepumpen. När jag vrider nyckeln till start så verkar de som om pumpen pumpar in bränsle men sedan när motorn startat och nyckeln är på tändning så pumpar den ej fram något bränsle och den dör efter en liten stund. Hur funkar elen till pumpen ? Tacksam för svar
-
Nej jag har bara std filtret. Jag ska försöka koppla på en annan tank imorgon och se vad som händer. /Ola
-
Hej, Jag kan starta motorn utan problem och den ligger fint på tomgång men efter ca 1 minut så dör den. Jag kan även varva upp motorn men den dör även då efter en liten stund. Jag kan däremot starta motorn direkt efter att den dött utan problem. Jag har rensat förgasaren, bytt bränslefilter, nya packningar i hela förgasaren så nu undrar jag om jag missat något eller vad felet annars kan bero på. Vänligen Ola
-
Jag hade exakt samma problem med min gamla båt. Jag läste någon tråd om att det kunde vara fel på en givare (värme) som man kunde koppla loss och se om den fortfarande tjöt. /Ola
-
Det jag tycker är hemskast idenna tråd är att försäkringsbolagen verkar få oss att tro att en startspärr är så säker iom att de vågar att sänka våra premier och självrisker. Det borde i rimlegen då oxå vara betydligt fler åtgärder som man kan investera i som borde generera samma lättnader på försäkringen. Ang den andra diskusionen i denna tråden så tycker jag att det är jättebra att kunnigt folk finns här på forumet, jag önskar att man själv hade varit bättre på många saker dock så hade jag lagt min energi på att HJÄLPA andra och då kanske kunna räkna med att själv få hjälp den dagen då det behövs. /Ola
-
Jag köper mina på Hansen Racing och har för mig att de kostar ca 35 kr/st Funkar hur bra som helst. /Ola
-
Om du byter olja i drevet så gör du detta genom att pumpa in olja från avtappningspluggen i botten på drevet tills du ser att det rinner ut ur avluftnings hålet (nivåplugg) uppe på drevet, därefter så fyller man på olja i behållaren. /Ola
-
Nr 2: Servostyrningen. Nr 3: Oljebehållaren till drevet. /Ola
-
Det måste ju blivit en bra Wake iallafall om båten nästan slog runt :-) Du har säkerligen en lite för hög pylon för den båten. Wake on
-
Det ser väldigt olika ut på båtar med 100a drev. På min tidigare båt så satt det ett rör med en slangbit mot kyllimpan och där hade det gått bra att byta utan att demontera stöveln. Lossa anslutningen och se hur mycket du kan rucka det.
-
Har du tillgång till en kompressor så plocka ner förgasarna och kolla i flottörhuset hur munstycke och nålar ser ut och blås rent. Troligen är det bara rengörning som behövs. /Ola
-
Hej, Nu har jag bytt stödlager och det var inte lätt då det satt som berget. Jag har provat att montera tillbaka drevet men det går inte, troligen för att det nya lagret ej är linjerat mot motorn. Det jag undrar är hur jag linjerar lagret mot motorn ? Är det motorns läge man ändrar på motorfästena eller är det lagrets inner del som ändras ? Tacksam för svar.
-
De båda gummiringarna skall sitta i vattenröret som är till vänster om impellerhuset på bilden. /Ola