-
Innehålls Antal
143 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Weekender23 började följa stratto
-
stratto började följa Weekender23
-
Tjena! Finns ju ett antal modeller av 270. Du kanske borde skriva om det är i början på 90talet eller slutet på 90 talet du är inne på? Den bredare av dom är att föredra om du vill ha en båt för att kunna bo bekvämt i. Den smala har dessutom ingen Riktigt förpik. och ingen dinette. /Tobbe
-
Tjena! Det sitter teleflex fäste på de flesta Sea Ray så de flesta rattar passar rakt av! Det du gör är att du släpper på muttern ett par varv, sen tar du å ger på muttern ett par smällar med lämpligt tillhygge så att kilen som sitter i rattnavet släpper en aning sen är det bara att skruva bort muttern och byta ratt!
-
Vad jag vet så sitter det ingen frysplugg innan för svänghjulskåpan, Det sitter en plugg som ser ut som en frysplugg men det är en plugg för kamaxeln och där är det bara olja inget vattten, Håller just nu på och plockar ihop en 454 och är just i färd med att slå i fryspluggarna och på den sitter det ingen frysplugg där. bara den pluggen som ser ut som en frysplugg och som går in till kamaxeln.
-
Blanda en starkblandning av Kaustiksoda och tapetklister, Pensla på låt verka övernatten, pensla på ett lager till låt verkar någon timme, sen tar du bara högtrycken och blåser av skiten, Går hur lätt som helst och det skadar inte plasten, Glöm inte handskar och skyddsglasögon.!
-
Tjena! Min funkar då perfekt, Fick byta tändstift en gång, men sedan dess så fungerar den klanderfritt., Kan tillägga att om man ställer effektläget på lågt så lägger värmaren av en stund, och sedan startar den igen, När värmaren har värmt upp sig så blåser den värme en stund och sedan startar den igen, Man får vad man betalar för i detta fall, /T
-
Tjena! Vi tar upp våran 290 med en kingcab, inga problem alls. Har bilen bara lågväxel så går det hur bra som helst! Där emot om du ska köra den efter vägen så är det skönt om du har broms på vagnen annars blir en pickis snabbt för lätt när man ska bromsa /TOBBE
-
Var den typen med en kula på! Fjädern hade fastnat i ena kanten på hålet så kulan kunde inte vandra !
-
Tjena som jag skrev så har jag luktat på oljan! Luktar inte bensin!
-
Tjena! Jag bytte oljepump i vintras, på den gamla pumpen hade övertrycksventilen fastnat så jag fick för högt tryck i stället, låg på över 80 psi på 3500rpm och typ 60psi på 500rpm. Nu har jag 45-55 psi på 3500 rpm i plan! Men när man går ner på lågvarv 550-600 rpm så halkar mätaren ner till 20-30 psi. Kan ju vara värt att prova 15-50 nästa sommar, men ska nog byta givaren ändå för den ser rostig och sliten ut, kanske är dålig kontakt tack vare rosten. / Tobbe
-
Blir till att kolla upp oljetrycksgivaren, Den ser inte så rolig ut på utsidan så den kanske inte visar helt rätt! / Tobbe
-
Tjena , vad har ni för oljetryck på era maskiner vid riktigt varmkörd motor på tomgång ca 650 varv? Jag har 40psi vid kallmotor och 20-30 psi vid riktigt varm motor, Tycker att trycket har minskat under sensommaren,I våras vid sjösättning tycker jag att trycket var konstant på 40psi oavsett varm eller kallmotor. Har kollat och luktat på oljan och den känns fräsch, tänkte om jag hade fått bensin i oljan men den luktar inte bensin, ca 220 distans har det blivit sen i våras. Kör på en mineralolja 10/40. Mvh/Tobbe
-
Kolla i bruksanvisningen om det sitter något överhettningskydd på beredaren. På min så hade det löst ut var bara att återställa så funkade det igen! Mvh/T
-
Brukar vara 1000rpm under maxvarv som räknas som marschfart!
-
Där har du felet, Gul ska sitta på samma som röd in på plus. Den enda som ska vara på minus är svart! /Tobbe