Ja många goda råd och tips har lämnats. Jag kan tyvvärr inte presentera någon lösning till dig, för jag har ett liknande problem själv på min 40 från -88... Proppen byttes i år för att få den att varva ut ordentligt, och det gjrode den, men plötsligt så dog den tvärt och den startade inte. Så vi lyfte av kåpan och konstaterade att filtret var tomt . Efter pumpning, stenhård blåsa, så blev filtret fullt. Och den startade igen och gick för fullt, men efter ca 50 sekunder så dog den igen, om man var snabb att dra av gasen så stannade inte motorn. Så provades en tre - fyra gånger med samma resultat. Och vid hamnfart så gick den orent och la av. Men obelastad så gick den rent och fint. Min teori, lika med flera tips du fått, är att något i bränsle tillförseln, kanske dåligt tryck i tanken, krånglar så motorn inte får tillräckligt med bränsle vid belastning. Du har ju en V4:a som behöver mer än min två cylindriga så jaaa jag tror vi har samma symtom.... Jag ska kolla runt lite idag och återkommer under dagen.