Gå till innehåll
måndag 09 september 2024

JanW

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    10
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om JanW

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Kanon, Tack för svaren o bra förslag Nu måste jag dra hem i några veckor sen får jag gå vidare med lite tester,
  2. Okey, jag förstår Ja ang. Dör när jag sätter på kåpan, jag har kollat i kåpan efter 'fågelbon' men helt rent och även hållit för luftinsuget, utan kåpa men den spinner på, Kan de va nån kondensator som blir överhettad och fungerar sämre...
  3. Okey, ser du att det läckt bensin där eller...
  4. Aaaaaa intressant, det ska jag kolla upp, Var har du läckaget på din...
  5. Hej o tackar svar, Ja det är en förgasare och jag kommer precis från en tur på sjön, Jag har plockat bort kåpan och ställt tomgång på 900 rpm Testat att köra fort, på tomgång framåt, bakåt o neutral fungerar kanon, dock ett litet 'poffande' som försvinner när jag drar upp rpm något Så problemet är att när motorn går på tomgång och jag sätter på kåpan så dör motorn Jag tror inte det är blandningsskruvarna då den skulle dö utan kåpa också eller hur... /Janne
  6. Har ett jobbigt problem med tomgången på min Mercury 90 hk fourstroke från 2000 Går grymt bra när vi är ute och kör men dör ibland på tomgång Det roliga är att jag måste ställa upp tomgången till ca 2100 rmp för när jag sätter på locket så sjunker rpm till 900 som det ska vara Detta beteende har jag inte hört förut så därför kollar jag med marinexperterna här, Lite konstigt också att bensin blåsan oftast inte är styv, Tacksam för lösningsförslag, Janne
  7. Årsmodellen är en 89 och den har separat oljepump Bensinblåsan ligger ju vid bensintanken och horisontellt Jag vet att man inte ska använda choke vid varm motor men det är enda sättet som jag har kommit på att starta den på när detta inträffar... Som sagt det verkar som den inte suger bensin, normail startar den klockrent...
  8. Har ett litet men eminent startproblem som inträffar ibland... Den startar oftast bra och går som en klocka men ibland, ca 1 på 5 försök när jag ska starta (varmstart) så verkar den inte suga bensin. För att starta den när problemet uppstår så måste jag ta av motorkåpan och manuellt vrida på ett vred som sitter på primern och då startar den. Jag pumpar alltid upp blåsan så den blir hård först och det verkar som den inte suger bensin men efter manuell primning så startar den. Jag har skruvat isär primern och kollat att den fungerar och svarar på när jag trycker inåt på startnyckeln för att choka. Jag är nu inne på att det kan vara bränslefiltret eller att spjällen i förgasaren inte står som dom ska,jag skulle hemskt gärna behöva lite synpunkter av de kunniga personer som gör nlägg på denna sajt...
  9. Hmmm hoppas ingen har något emot att jag utvecklar min fråga i denna lånade tråd för att hjälpa till... Varför startar motorn efter att jag har vridit på vredet ett halvt varv och tillbaks igen (det hörs ett litet knäpp i slutet på varvet) Kanske ett tillhörande egenhet är att om jag åker på tomgång och drar på fullt så tar det någon sekund innan den axar, speciellt jobbigt när man ska dra upp någon på wakeboard etc. Detta löser jag nu med att dra ner spaken i botten och chokar (trycker på nyckeln 2 ggr). Ska pröva i helgen med att öppna inställningskruvarna för bränslet. Kanske behövs på din också eftersom det verkar problem när den är varm och bensinen förångas lite då...
  10. Hej Upplever samma problem (fast bara ibland, 2 av 10) på min 60 Johnsson VRO -89. När den är varm så startar den bra och sedan dör den. Jag försöker med att choka den och ibland fungerar det. Ibland verkar den inte suga bensin och då vrider jag ett halvt varv på ett rött vred på solenoiden och då startar den igen. Kan det vara något liknade problem du har... Och är det någon som vet vad vredet på solenoiden är till för ?!?! Den sitter på styrbordsidan...
×
×
  • Skapa nytt...