Gå till innehåll
lördag 21 september 2024

Valodian

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    13
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Valodian

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Toppen är av aluminium, rostar inte så godset mellan cylinder och kylkanal är som det ska vara.
  2. Är det skillnad på topplockspackningen till en AQ145 eller fungerar en packning till en bil, B23a lika bra? Av någon anledningen har packningen gått mellan andra cylindern och en kylkanal. Gamla packningen är köpt från KG-racing när motorn renoverades för några år sedan och är en standard bil packning.
  3. Det låter ju som rimliga teorier, har ju inga kylslangar att klämma på så jag kan ju inte känna om det är ett övertryck. Det är skillnad mellan det gamla trycklocket och ett nytt, så får hoppas att det kanske räcker för att vattnet ska stanna kvar.
  4. Fått lite nya bekymmer med min AQ145:a, nu trycks kylvattnet ut ur expansionskärlet. Lite i taget men till slut så pass att motorn blir för varm. Trycklocket är lite till åren, packningen är riktigt dålig, kan det bara vara en så enkel grej? Eller någon med ytterligare teorier?
  5. Som frågan lyder i rubriken, vart kan man lämna in toppen för planing i Stockholms området helst söderort ännu helre så när Tyresö som möjligt?
  6. Motorn har gått bra tidigare innan jag var tvungen att byta acclerationsmembran då ena förgasaren börjat läcka. bytte även munstycken och packnaningar, allt som var med i renoveringssatsen. Den går bra korta stunder sen börjar den bluddra och den tappar i varv. Luftskruvarna står ställda enligt VP:s rekomendationer, har testat lite fram och tillbaks men det blir inte bättre. Senast ändrad av Valodian | 21 juni 2009 | 20:27
  7. Har en AQ145 som uppför sig lite konstigt. Den startar utan några problem, den går jämt och fint på tomgång. Men när man kör en liten stund på högre varv så börjar den gå illa, tappar i varv och börjar bluddra. Det sitter brytarlöst på den. (ignitor) Är det bara en så enkel sak som förgasar inställning eller någon som har någon teori på vad som kan vara galet?
  8. Undrar om det ska sitta något filter i insugningsdämparen eller ska det bara vara ett tomt plast skal?
  9. Hur synkroniserar man solex förgasare? Har två stycken på en AQ140 som nog skulle behöva sjysteras lite.
  10. Fick ett litet problem med ett läckande membran på en av mina 2 förgasare, inhandlade 2 reparationssatser med packningar, membran och nålventil. Efter monteringen har jag fått en tomgång som är ojämn, stannar på 1300-1500 varv efter gaspådrag och efter en stund sjunker den så motorn dör. När man startar så ligger den på 900 varv. Har brytarlöst tändsystem. Någon som har någon idé vad det kan vara?
  11. Den behåller kylvattnet. Läste någonstans att om man kopplat på en vattenslang med tryck i och inte låtit båten suga upp vattnet själv när den stått på land och man provkört skullen det kujnna tryckas in vatten vi nån bakväg... Har använt den metoden med vattenslang vid provstart på land kollade inte oljan direkt, bytte den i höstas utan några defekter och morn är nyrenoverad förra året...
  12. Det är färskvattenkylning. Jag hörde att om man använt vatten som har tryck tex en vattenslang in i vattenintaget kunde det tränga in vatten bakvägen någonstans... Nån som kan bekräfta att det är en möjlig orsak.
  13. Valodian

    Vit olja...

    Har drabbats av vit olja i min AQ 145:a. Båten har stått ute hela vintern men att det skulle bildas så mycket kondens att det färgar oljan är väl inte troligt? Vilka fel kan i så fall orsaka det och hur tar jag reda på vilket fel det kan vara? Kylvattnet skulle klara över 30 grader kallt...
×
×
  • Skapa nytt...