Gå till innehåll
fredag 08 november 2024

Stockiz

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    129
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Stockiz

  • Placering
    Örlogskapten
  1. Satte dit orginalkoppling på tanken och nu går den som den ska😄
  2. Hej igen. Är det backventil på denna koppling eller ska jag kunna blåsa baklänges om jag plockar bort blåsan ?
  3. Ja , den är det. Ska riva den imorgon och kolla. Tack för hjälpen så länge😅👍
  4. Ok. Det fuktar runt den när luftskruven varit stängd, när båten stått. Skruvar man upp den? Orginaltank.
  5. Stockiz

    Suzuki 40hk 98

    Har problem med motorn. Stod hela förra sommaren av att den bara gick på en cylinder. Hittade orsaken , membranet till bensinpumpen var slut. Nu går den på bägge cyl och planar ut men ökar jag farten lite till så drar blåsan till bränslet ihop sig och den börjar hacka och sen stannar den. Har bytt blåsa och det blev bättre men inte bra. Har ni några tips på vad som felar?
  6. Så har jag skoterolja till en vätskekyld skoter kan jag köra samma olja i båten som är vätska kyld?
  7. Problemet löst😅 Det var membranet i bränslepumpen som var trasigt.
  8. Ingen som har något förslag? Har bytt tändspolen utan resultat.
  9. Motorn går bara på en cylinder. kompprov ok, uteslutit stift , tändkablar. Cylinder 2 ej funkar. Är bara en förgasare så den är väl också utesluten. Någon som har några tips vad jag kan kolla?
  10. Jag kontaktade Brunswick via mail,blev hävisad till reklamationsavd,som tog tag i det omedelbart. Sen landade prylarna hos min ord verkstad efter en lång väntan. Pga att min dator gav upp har jag ej adressen kvar men sök på Brunswick så hittar du den. Sitter på jobbet nu,men ska kolla hemma ikväll/morgon om jag har nån utskrift kvar. Återkom gärna när du fått prylarna och provkört om du har samma symtom som min, dvs låg tomgång/drar ner gasen till tomgång lite för snabbt så lägger den av. Mvh Stockiz
  11. Samma här................ Papperkorgen direkt
  12. Nu har den gått i två dagar men problemet kvarstår,har fått en sup K-sprit också. Någon som vet vad tomgången ska ligga på,och om den ställs via dator hos märkesverkstad? Ang bränslepumpen:Kan man göra nån service/rengöring av den?
  13. Det går nog fan bättre om man pumpar,och när den står och går på tomgång så ligger det ytterst lite bensin på botten i flitret,men har jag någon som sköter gasreglaget samtidigt som jag pumpar stannar den inte. Vad gör man åt detta problem? Tomgången ligger på 900varv,tycker ff de känns lite lågt,jag testade med att lägga ett rakblad emellan reglaget och och stoppskruven framtill i motorn(hoppas du förstår var jag menar;-) och då går motorn som jag vill att den ska gå....... Ska iaf stoppa den i vattnet idag och köra den riktigt varm
  14. Nya stift nu,men ingen större skillnad. Den startar på tomgång men om jag ger på gas och sedan går tillbaks till tomgång lägger den av direkt. Det funkar om jag smygertillbaks gasreglaget,men inte om man gör som vanligt. Kan man ställa upp tomgången,eller nån som har nåt annat förslag? Har ingen större lust att sätta den efter bilen i 12mil enkel resa Jordflätan ser bra ut.
×
×
  • Skapa nytt...