Gå till innehåll
tisdag 12 november 2024

Mutto

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    197
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Mutto

  • Placering
    Örlogskapten
  1. Hej, Är det någon som har koll på vilka batterier det brukar sitta orginal i båtarna från US, Nautica eller Varta? Mvh Mutto
  2. Du verkar mer kunnig än jag så tror säkert du kollat detta. Vad jag läst mig till som påminner om dina symptom och som verkar drabbat många är vatten i bensinen, bensinkvaliten är dålig så det märks först när man begär extra från motorn. Aannsr sätter jag en peng på bränslefiltret om du inte bytt det, det verkafr juh som det händer när du kräver mer av motorn. Hoppas du får ordning på det!
  3. Hej! Tänkte bara meddela efter att jag sökt hela kvällen och märkt att det finns massor av alternativ och jag har inte hittat något som man med säkerhet gäller för mitt SX-drev på min 3,0 GLP-C-motor. Jag slutar funderar på det och tutar och kör i stället
  4. Hej! Jag försöker hitta vilken utväxling just min motor(VP 3,0 GLP-C) -05 har då det verkar finns olika. Kan man utläsa det på motorn någonstans? Senast ändrad av Mutto | 20 maj 2010 | 18:11
  5. Ja, så tråkigt och vad besviken jag blev! bara för den lokala båthandlaren sa den var lika bra och hade den hemma när jag behövde, ingen skillnad i pris mot orginal heller. Jag får se det som läropengar! Men nu har jag förstått att propllern kan göra stor skillnad, jag trodde att de av samma storlek gick precis lika förut då jag trodde de var lätt att ta fram nåt optimerat som alla kopierade!
  6. Hej! Körde för fösta gången med min Michigan Wheel-propeller på min VP3,0L 135hk, den gick mycket sämre än orginal. Den var segare upp i plan och och toppfarten var 3 mph lägre, är det normalt när man går ifrån orginal?, iså fall beställer jag en orginalpropeller och har denna som reserv!
  7. Behöver jag lufta något efter jag bytt orginalfiltret eller är det bara skruva dit och tuta och köra?
  8. Tack för svaret! Det verkar som det blir bäst och smidigast att ta det via drevia, verkar vara dåligt med magnesiumanoder och de som finns ligger ofta på samma pris i stort sett. Mvh
  9. Tack för svaret Rollen! Precis det filtret har jag, finns bild på marincharteurope men visste om man kunde låna bilder där och klistra in här hur som. Jag tror jag hade en mutter i botten som höll bygeln och sen koppen men kanske satt en skruv i mitten om jag kollar mer under, men nu vet jag hur jag ska försöka lossa det. Är det någon risk för utläckande bensin och hur kan jag i så fall motverka detta smidigast? Båten är en VP 3,0GLC-P-05 som bara gått 45h så tror inte det ska vara någon fara med smuts, däremot vatten och kondens i bensinen så därför tänkte jag satsa på ett sådant filter du nämnde. Det finns ju många olika sorter, vilket lämpar sig som prisvärt för mina dagsturer i finyt väder? Mvh Senast ändrad av Mutto | 18 maj 2010 | 23:23
  10. Hej! Är det ingen som bytt det orginalfiltret på VP 3,0GL som sitter under bräsnlepumpen på motorn som kan berätta hur man gör? Och vilket filter(gärna med vattenavskiljare) ni skulle rekommendera att ha mellan tanken och 3,0-motorn?
  11. Mutto

    magnesiumanod

    Hej! Tänkte köpa magnesiumanod till min DC inombordare med VP motor som går i sötvatten. Tittade in på drevia som skulle ha 500kr st för de två jag behöver, finns det billigare någonstnas eller är det priset man får räkna med? Mvh
  12. Tack för svaret! Är det fritt fram och låna bilder från marinepartseurope? Så kan jag visa den bilden som gäller för min båt. Sen undrar jag ifall det räcker med det filtret som sitter på motorn under pumpen eller man borde ha något från tanken till motorn? Finns det något filter på det som är nerstoppat i tanken? Mvh
  13. Hej! Tänkte byta bräslefilter idag men det fanns inget på slangen från tanken utan det verkar sitta på motorn under bränslepumpen. Finns det nån sil eller något som kan sätt igen utav det som sticker ner i tanken? Jag hittade inga sladdar till bränslepumpen, är den mekanisk? Jag antar att filtret sitter under pumpen men hur får jag bort det? Mvh
  14. Hej! Jag har en inombordare med sjövattenkylt SX-drev-05 Jag har hittat spolmuffar där det går vatten till båda öronen och vatten till bara ena örat, jag hittade den med två på CO men den var slut nu, funkar det lika bra med den andra? Mvh
  15. Hej! Nu har jag vintertvättat med oxalsyra och det blir hur bra som helst, vilket medel! Vad är det som gör att det är så bra på just bottenskit? Jag testade nämligen att ta det på de svarta rinningarna på sidorna under rutor och vid badbryggan och där bet det inte alls lika bra, har någon nåt tips på bra medel mot dessa svarta rinningar? Mvh
×
×
  • Skapa nytt...