Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024

Draco78

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    69
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Draco78

  • Placering
    Löjtnant

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Om limpan är ok så kolla oringarna i oljekylaren har själv råkat ut för detta oringarna är nog aldrig bytta och jag antar att dom är 40 år gamla... Hade samma problem med vatten i oljan mvh Draco78
  2. Hej! Jag har kört med Hot Spark i 4år utan problem men för att det ska fungera måste du montera dit motståndet som följde med. Annars fungerar det inte. Och jag förutsättar att du har kopplat rätt polaritet som det står med instruktionen, är det viktigt. Om man kopplar fel så går hallgivaren sönder den blåa. Mvh Draco78
  3. Ta bort kran på vänster sida, i bakkant på motor ta in grov spik eller cykel eker och gräv i hålet för kran så kommer du att få ut massor av rost. Rosten gör att det inte cirkulerar i blocket och motorn går varm har råkat ut för det själv.. Koppla på en trädgårdsslag efter impeller Obs ej före impeller, medan du petar du blir förvänad över rost mängden som spolas ut, Lycka till Draco78
  4. Hej, Har du rensat blocket på rost? sök i forum så hittar du trådar om det.Om du har marin termostat och tar bort den så går vattnet den lättase vägen d.v.s genom knät och motorn går varm spärra termostaten i öppet läge. så spolas motorn igenom bättre Är kylsystemet hemma byggt ? Har du bilder på kylrörs dragningen vid termostat? Mvh Draco78
  5. Jag svarade på liknade fråga i forum 23 aprill 2009 Ta bort kran i bakkant på motor ta in grov spik eller cykel eker och gräv i hålet för kran så kommer du att få ut massor av rost. Vatten i oljan: Det kan vara så att när motor blir varm så öppnar termostaten och flödet och trycket blir för högt p.g.a rost flagor så vattnet trycks in genom vatten pumpen men det borde droppa i skvaller hålet under pumpen. Sedan får man inte glöma oljekylaren oringarna ger sig med tiden. Avgas limpa är också en annan källa Mvh Draco78
  6. Det gåt att få in en B23 I Coronet 17 titta under Draco klubben så finns det några som har bytt B20:n till B23 för att få mer ork.. Kika under Draco 1700 det är samma båt som Corronett Mvh Draco78
  7. Jag hade samma problem med min Draco 1700 med Aq130D. Som sista utväg för jag hade bytt allt som kan bytas i slitdelar så kopplade jag ur original VDO varvräknaren vips var problemen borta. Kopplade tillbaka den började problemen efter en stund. Jag investerade i ny Faria varräknare och båten har aldrig krånglat mer. Så kolla varräknaren och pressningarna på kabelskorna vid tändspolen Lycka till Draco78 Senast ändrad av Draco78 | 24 november 2010 | 22:07
  8. Hej, Byt olja snarast för det finns risk för motorn kan skära i lagren p.g.a otillräcklig smörjning d.v.s att oljan har blivit utspädd och klarar inte belastningen. Och sedan försök hitta vilka/vilken cyl den inte går på genom skruva loss tändstiftet för att se om det är gnistra eller inte. Sätt gärna ett tändstift i hålet så inte bensin kommer ut. ( risk för brand) Lycka till
  9. Byt packboxar i Impellern huset kolla hur dom sitter så dom blir rätt vända kolla axel också den kan vara siten. Bensin läckan är inte bra den måste åtgärdas omedelbart p.g.a brandrisk.. Ta bort glaskoppen och köp ett modernare filter som man byter varje år ( typ oljefilter) dessa fungerar bättre än koppfiltret. mvh Draco78
  10. Jag skulle satsa på 270 drev för det är elektrisk drev lyft på dom och propellerna finns att köpa för rimliga pengar till 100 drev börjar det bli svårt att hitta delar och fördet mesta måste man manuellt fälla ner den och ta upp den.. Mvh Draco78
  11. Jag bytte akterspegel på min Draco 1700 för några år sedan och jag använde mig av 18mm form plyfa som jag ruggade upp med roterande scotch Brite skiva på rondellen, rev akterspegeln innefrån använde mej av 3 x 18mm med 2mattor med polyester mellan varje skikt och sedan 5mattor på insidan och min AQ130 sitter hängande i drevet i akterspegeln. Mät din gamla akterspegel så ser du hur tjock den var. Jag skulle kunna tänka mej att 2x 18m är ok för en utombordare. Mvh Draco 78 Senast ändrad av Draco78 | 08 januari 2010 | 19:52
  12. Jag hade samma problem med min Draco. Och det var vatten i förgasarna. Man får pumpa 3-5 gånger så axpumen sprutar i bensin. Och nu kommer poängen.. Det måste vara rätt tändstift till motorn och absolut inte biltema!!. Min motor gick som en kratta kall. Med Bosch tändstift, 2 pump på gasen ,vridning på nyckel motorn var igång.. Så mitt råd är lös problemet innan du börjar laborera med brytarlösa system. När jag löste problemet gick jag över til Hotspark induktiv givare istället för brytare och det fungerar perfekt! Mvh Draco78
  13. Jag bytte akter spegel innifrån på min Draco 5år sedan och jag använde formplywood. Förmodligen är det någon som säger att det går inte för skivan har epoxi yta men det går om man putsar av ytan med scotch brite skiva på rondell /borrmaskin sedan limade jag den med polyester med 2mattor emellan skivorna mattorna häftade jag fast med häft pistol innan jag drog på polyester. Drog tvingar genom drevhålet runt om så skivan följde formen av båten Mvh Draco78
  14. Om oljemängden har ökar betyder det att kompen går ner i vevhus d.v.s dags för byta kolvringar eller att motorn måste borras mvh Draco78
  15. Har mekat en del marina B20 och det ät vanligt att kompen är olika för många använder inte bly ersättning och ventilerna tar stryck ioch med motorn går på höga varv, går inte att jämnföra med en gammal bilmotor. Om du inte har tillgång till verktyg lämna in toppen på renovering så sätena blir riktigt inslipade så ska du se att båten blir piggare och går snabbare. Lycka till med renoveringen Draco78
×
×
  • Skapa nytt...