-
Innehålls Antal
32 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Peppe1
-
Placering
Fänrik
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Jag är själv på gånga att hämta en 33 fotare från Torquaý och köra den den till Sverige! Genomförde du trippen? MVH/Peter 0705 6688 66
-
Jag gjorde det själv!!, se www.peninsular.se /Peppe
-
Jag blev så nöjd med Peninsular Diesel V8:an så jag har har tagit en Sverige agentur på Peninsulars V8 Diesel motorer (160 - 340 hk). Vi har till dags datum installerat ca 30 motorer med bara positiva erfarenheter. //Peppe
-
Jag bytte ALLT; från 2 st V6:or (med Alpha one) till Peninsular 310 HK, ny sköld samt ett nytt Bravo 3 drev (diesel 1.81 utväxling). Plastade igen 2 hål, gjorde ett nytt hål samt en ny motorbädd. /Peppe
-
Den drog ca 3 l distansen med 2 st Bensin V6:or,nu drar den ca 1.7 l distansen (310 hk Peninsulardiesel). Peppe
-
Jag har en ny Peninsular 400 TA, 310 hk i min Sea Ray 290 (satte in den förra sommaren), och den går som ett spjut och har kanonvrid. Såg den även på Båtmässan i GBG som pågår nu. Peppe
-
Jag har använt Imprenex på ett gammalt och läckande kapell. Det blev kanonresultat. Vattendropparna bara studsar!. Jag applicerade det med pensel i solen (indränk helt och hållet och låt soltorka). Det gick åt ca 3 l på ett hamnkapell till en 29 fots Sea Ray.
-
Båtvänner! Jag skall byta ut mina 2 sexor mot EN 7,3 Diesel med Bravo 3 drev med tillhörande sköld. Vet någon var jag finner en mall för håltagning i akterspegeln? Peppe
-
Hej Allihopa! Jag har beslutat mig för att byta 2 Mercruiser V6 till > 1 Mercruiser 7,3 l Diesel . Båten är Sea Ray 290. (om någon är intresserad av ett eller två kompletta paket: Motor, Alpha gen 2 drev, sköld, stålproppar, instrument, reglage i toppskick hör av er på 0705 668866. Ena drevet är splitter nytt. Allt annat är från -93 och endast sötvatten körda). Det är ju lite jobb (jag hjälper gärna till och gör skitjobb, men vill inte göra det själv eftersom jag aldrig gjort det förut) , så min fråga är om någon som har tid, kompetens och lust kan ge mig ett prisförslag? /Peppe
-
Eftersom mitt problem är delvis löst , dvs jag leter nu efter en varvmäter till min Sea Ray 290 Sundancer 1993 (mätaren är grå med vit text)! Har någon en idé var jag hittar den?? /Pepepe
-
Nu kommer ni alla att skratta ihäl er! SB varvmätare är defekt och visar ibland korrekt men mesta dels 500-1000 varv för mycket. Jag har varit fokuserad hela tiden på att hålla varven lika (inte så kul att köra 5500 varv på ena). Nu kör jag på och då varvar BB 4200 och SB (felaktiga) 5500 vid full gas. Troligen bör jag köpa 19 så varvet går upp till 4600 (hat ju idag 21) Tack för era inlägg! /Peppe
-
BB prop 13 3/4 21 SB prop 48-16318-21 Det skall vara exakt samma proppar. Som jag sade; med båda 21 går BB så tungt (utan SB > högst 3000 varv, men varvar jag upp SB komm BB upp till 3800). När jag bytte till 19 på BB var förhållanden lite omvända. BB varvar upp men SB varvar inte helt upp, och är inte stabil (rör sig lite upp ner ca 300 varv). Min slutsats är att BB tar hela greppet medans SB varvar upp nästan i luft för att dom roterar åt samma håll. Eftersom jag aldrig hann få upp båten i planing med det gamla drevet (den skar just då, och den historien är rätt intressant!!). /Peppe
-
Båda propparna är 21. Båten är en Sea Ray 290 Sundancer ca 4.5 ton. I Mercurys prop selector rekomenderar den 21. Problemet tror jag, är att jag inte motroterar BB drevet (som det var innan), och därmed kommer SB drevet att ta in luft och därmed går i högt varv och fladdrar lite upp/ner. /Peppe
-
Det är samma utväxling på båda dreven (uppmätta). Kan var som du sade 1.84 på ena, det nya är definitivt 1.81. Men eftersom dom påverkar varandra så mycket verkar ju rotationen vara väsentlig, dvs det får inte vara samma rotation. /Peppe