Gå till innehåll
lördag 16 november 2024

jochen

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om jochen

  • Placering
    Kadett
  1. Japp. Var dock lite varsam med det lilla rostfria röret på högersidan av termostathuset. Försök att dra termostathuset rakt upp. Ett försiktigt lirkande måste förvisso till. Tror inte att röret ska vara så lättskadad men ett nytt kostar en massa. Lycka till! Johan
  2. Hur mår lagret i struten? Tillräckligt med fett? På båda sidor om lagret sitter plastpackningar. Hög friktion plast=skum lukt? Lycka till! Johan
  3. Afton. Utan att hamna i någon märkesdiskussion så finns det flödesbeskrivningar till båda motorerna på www.martec.se. Klicka vidare på Kylningar. Borde väl vara lika oavsett fabrikat? mvh Johan
  4. Köpte precis ett Martec-system till min B20 och de skickar med en 75-graders termostat. Johan
  5. Hej. Håller på och renoverar en B20 och i väntan på delar så plockade jag ur tanken för lite finputs. Hällde i ett par liter diesel och skakade runt och jag kan knappt i ord beskriva den mängd skit som kom ut. Flagor, fett och annat räfs. Min båt hade legat med ca halv tank över vintern(amatörmiss) och med risken för kondensvatten i bensinen gjorde jag detta. Noterade vilket tunt rör som sitter i bensintanken och 90% av det jag fick ut skulle bomma igen röret ordentligt. Kan detta vara något som drabbat dig? Lycka till. Johan
  6. Tror att det har med avlagringar att göra. Gäller kanske mer på västkusten där det är gott om salt i vattnet. Har hört att vattnet i ett sjövattenkylt system inte ska bli för varmt för då sätter sig avlagringar i kylsytemet i snabbare takt. Är dock inte någon båtmotorexpert. Mvh Johan
×
×
  • Skapa nytt...