usaonline
Företag-
Innehålls Antal
6 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm usaonline
-
Placering
Kadett
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Vi på USA On Line AB tycker att det är underligt att du inte också lägger in denna tråd från samma person där det tydligt framkommer hur motornblocket misshandlades innan totalhaveri. http://www.boatlife.se/forum/index.php?showtopic=10046&st=0&p=269169&&do=findComment&comment=269169 Du kunde ju här också berätta att Bomanson först körde sönder/brände originaltopparna (brända ventiler och topplockspackningar) som satt på ersättningsblocket som han köpte av oss, därefter , på eget bevåg, satt på sina egna gamla original toppar på det av oss sålda, trimmade motorblock och dessutom hävdar garanti. Du kunde istället fråga om han gjorde några korrigeringar med bränslemängden då han gick från standardmotor till trimmad motor. Vi kan tillägga att: Det står tydligt i dokumentationen, som följde med när han köpte blocket, att detta är ett trimmat block och att bränslemängden måste korrigeras, i annat fall tar blocket och toppar skada. Du kande ju också klippa in bilderna som tydligt visar spikningsmärken på hans kolvar. Konstigt att du inte lägger ut bilder där märken i toppen finns av den lossade bit av kolven, som först kom i kläm mellan toppen och kolven, innan den brast i fästet mot staken. Du kan ju på samma gång ta upp andra sidan av fallet där ”383- kunden ” brände upp båda sina motorer efter 20 timmar (då han började varva motorn mer än 2000 varv) och dessutom förlorade i Tingsrätten. Trots att han lyckats få en aktoriserad besikningsman och båttidningsskribent att ljuga om att orsaken skulle ha varit att vatten skulle ha läckt in från ej dragna toppar. Vilket skulle ha förhöjt förbränningstemperaturen och därav givit de tydliga brännskador på motorn. (bl.a södersvetsade ventiler, brända topplockspackningar, fastbränd olja i botten på kovarna) För att kunna möta ett ev. överklagande tog vi även juridiskt fasta på att vatten inte kan höja förbränningstemperaturen vilket är intygat av Professor för KTH;s fordons avd. (vatten injection används bara kylning och därigenom effekt ökning vid förbränningen.) haveriet på dessa 383:or led av samma grundorsak. 383kunden gjorde heller inga korrigeringar i bränslemängden när han gick från 5,7L motorer till hårt trimmade 6,2L. Detta trots muntlig och skriftlig rekommendation att byta ut bränslesystemet från sina stumma insprutningssystem från 1989. (stumma = utan databox och utan sensorer som känner spikningar och som kan självjustera tändning och bränslemängd så som dagens MPI system. Mapi 4 eller högre.) Om du hade varit seriös hade du självklart frågat oss om vår ståndpunkt innan du beslutar dig för att skicka ut vinklad och ofullständig information här och framförallt hänvisar till ett forum som mestadels består av mekaniker som skruvar för privata extrainkomster. Men kanske du inte fattar mycket av detta egentligen, för om du gjort det skulle du kunna se och genomskåda detta. Men det är ju härligt att kunna vara helt anonym och skicka ut okontrollerad dynga på olika forum. Vi tar alltid vårt garantiansvar i de fall garanti råder. Men tyvärr inte då kunder har sönder sina motorblock pga misstag eller okunskap, Köper man ett motorblock med toppar och detta block får driftrelaterade problem beroende på delar som flyttas över från gamla motorn, är det tyvärr inget vi kan ansvara för. Vill man som kund slippa detta ansvar skall man köpa en komplett motor där garantin också innefattar driftsskador. Eller anlita en godkänd mekaniker som vet vad han gör och kan lämna garanti på sin del i arbetet. Med vänlig hälsning USAONLINE AB Företagsfakta: http://allabolag.se/?what=5564174059&where=&s.x=0&s.y=0 Senast ändrad av usaonline | 25 juni 2010 | 00:12 Senast ändrad av usaonline | 25 juni 2010 | 00:13
-
Hej!! USA On Line AB tycker att det är underligt att du inte anger på vems begäran du lagt ut denna info. Dessutom är det underligt att då du inte anstränger dig att klippa och klistra in informationen om att Bomanson först körde sönder/brände originaltopparna (brända ventiler och topplockspackningar) som satt på ersättningsblocket som han köpte, därefter ,på eget bevåg, satt på sina egna gamla toppar på den av oss sålda trimmade motorblock. Du kan ju också fråga om han gjorde några korrigeringar med bränslemängden då han gick från standardmotor till Trimmad motor. Det står tydligt i dokumentationen, som följde med när han köpte blocket, att detta är ett trimmat block och att bränslemängden måste korrigeras, i annat fall tar blocket skada. Du kande ju också klippa in bilderna som tydligt visar spikningsmärken på hans kolvar. Konstigt att du inte lägger ut bilder där märken i toppen finns av lossad bit av kolven, som först kom i kläm mellan toppen och kolven, innan den brast i fästet mot staken. Du kan ju på samma gång ta upp det andra fallet där ”383- kunden ” brände upp båda sina motorer efter 20 timmar (då han började varva motorn mer än 2000 varv) och dessutom förlorade i Tingsrätten. Trots att han lyckats få en aktoriserad besikningsman att ljuga om att orsaken skulle ha varit att vatten skulle ha läckt in från ej dragna toppar. Vilket skulle ha förhöjt förbränningstemperaturen och därav givit tydliga brännskador på motorn. (bl.a södersvetsade ventiler, brända topplockspackningar, fastbränd olja i botten på kovarna) Att vatten skulle kunna höja förbränningstemperaturen är dementerat av Professor på KTH;s fordons avd. haveriet på dessa 383:or led av samma grundorsak. 383kunden gjorde heller inga korrigeringar i bränslemängden när han gick från 5,7L motorer till hårt trimmade 6,2L. Detta trots muntlig och skriftlig rekommendation att byta ut bränslesystemet från sina stumma insprutningssystem från 1989. (stumma = utan databox och utan sensorer som känner spikningar och som kan självjustera tändning och bränslemängd så som dagens MPI system. Mapi 4 eller högre.) Om du hade varit seriös hade du självklart frågat oss om vår ståndpunkt innan du beslutar dig för att skicka ut vinklad och ofullständig information här. Kanske du inte fattar så mycket av detta, för om du gjort det skulle du kunna se och genomskåda detta. Men det är ju härligt att kunna vara helt anonym och skicka ut okontrollerad dynga på forum. VILKEN KONKURRENT ÄR DU ??? Eller jobbar du bara på hobbynivå utan att meddela skattemyndigheten som en del andra både här och på andra forum gör? Med vänlig hälsning USAONLINE AB http://allabolag.se/5564174059
-
Hej Erik! Såg din fråga. Det hade bara varit att ringa eller skicka ett e-mail till oss. Dem flesta temp givare jobbar med returspänning (ju högre volt antal ju högre värde.) Ett enkelt och effektivt sätt är att montera ett litet motstånd på kabeln som går ifrån givaren. Man får kontrollera vilka voltantal som motsvarar olika temperaturer. Problemet uppstår nästan uteslutande på insprutningsmotorer och när man har helsystem dvs. dem lite senare motorer som har en temperatur givare på ena knät för för vattnet som skall i retur till havet (det vattnet som går i ena knät) dessa givare är mycket lågt ställda innan den skriker. (gäller när man har en motor köpt utan original sötvattensystem) OBS!! Om det är givaren för det interna glykolvattnet som ställer till varning skall man vara försiktig innan man sänker värdet med ett motstånd. Motorn bör inte överstiga max 85/90 grader, sen skall den varna. En insprutnings motor med original monterat helsystem har annan programmering i sin styrbox och därav uppstår inte problemet då man tillåter högre temp på returvattnet. Ett annat alternativ till ovan är att köpa ny styrbox av Merc för helt-sötvattensystem. (dyrt) Om man du har fortsatta problem kontakta oss för att gå igenom andra möjliga orsaker. Mycket ovanligt att våra värmeväxlare inte orkar med att kyla motorn även vid Alfa I eller II drev. MVH USA On Line AB Senast ändrad av usaonline | 16 december 2008 | 02:05 Senast ändrad av usaonline | 16 december 2008 | 02:08
-
Tackar och tycker att det är kul att jag får lite medhåll. Som svar på tidigare inlägg från Peter Vår-prisena finns på förstasidan. Vad jag försökte förklara i tidigare inlägg att det är lite för mycket av det goda just nu (lite för många som ringer)och jag hinner inte med riktigt, och dessutom under dessa dagar som peter refererar till har jag brutit höger handleden med operation som följd. Det är alltså 4-5 dagarna som du pratar om, från det att jag antydde att jag kunde ha en motor av just den sorten att leverera till Peter och ville få återkomma för att bekräfta. Vilket jag inte hade hunnit göra ännu. Angående mitt bemötande så var jag nog mest förvånande att Peter kom på icke öppet tid och förväntade sig att få en ersättningsmotor av en speciell sort. som om jag hade bokat tid med honom, och skulle ha levererat i samma stund. Vad jag däremot hade bekräftat var att jag hade en motorlösning till honom. Minst Fyra andra alternativ mot det han just ville ha. (Det billigaste alerntivet) Tycker inte skall ha så bråttom med att som kund kladda på planket. Jag Försökte kompensera Peter i möjligaste mån för att uppfylla hans förväntningar mot mig som företag. Angående företaget så har jag haft det sedan 1991 men bara hållit på med båtmotorer och tillbehör snart 4 år. Startade det just av anledningen att jag tycket dom då tog lite för bra betalt här hemma, när jag själv behövde byta två V8:or i min Fjord. Vill också nämna att jag ännu så länge är så många på USA On Line AB Tackar för allt stöd från glada och nöjda kunder som visar förståelse. MVH Tongi Ersson USA / A4 On Line AB www.usaonline.se Senast ändrad av usaonline | 25 maj 2007 | 14:56
-
Svarar som leverantör!! Jag tycket att det är lite orättvist av Peter att dels nämna det dyraste alternativet som var ett av dom jag gav honom som och då samtidigt också inte nämna att det är två helt olika produkter han refererar till i sitt inlägg. Det alternativet han här nämner är en helt ny Vortec servicemotor med bl.a. ny förgasare och tändsystem. I stället för den standard ersättningsmotorn som jag trodde att jag skulle kunna leverera till honom då han frågade mig 4 dagar innan. Han fick då beskedet att min situation just då var lite kaotisk och jag hade en just landad en continer och en ytterligare på ingående och en telefon som ringde hela tiden, (Man tackar för det, men ibland blir det för mycket av det goda) och att jag skulle reda ut alla beställda och icke beställda motorer men att jag hade en motor lösning till honom i alla fall. Då jag inte hunnit återkomma till Peter kom in till mig när jag egentligen hade stängt, Jag var på plats i alla fall med en uppbokad motorleverans som jag erbjöd mig att göra för denna andra kunden som sedan långt tidigare bokat en motor, men tyvärr fått vänta lite extra Då containern med ersättningsmotorer hade fått förseningar under resans gång. Jag försökte så långt som jag kunde kompensera och lösa situationen med ersättningsblocket till Peter som inte kunde levereras, (hade då lätt trimmade alternativ, 383 som alternativ och nya Basemotorer som alternativ och sist nämnde jag för honom om den nya servicemotorn som bl.a. Har en förgasare och ett hel elektroniskt tändsystem. Som jag nu säljer för 54 900:- och inte 59900:- som nämns i skrift. Jag försöker hinna med att ge bästa tänkbara service och prioriterar alltid redan befintliga kunder. Visar en bild på en Servicemotor och En ersättningsmotorblock finns på vår hemsida. Med vänliga hälsningar Tongi Ersson www.usaonline.se Senast ändrad av usaonline | 21 maj 2007 | 18:12
-
Hej!! Du fick med en installationsanvisning med motorn där framgår hur du kopplar kablarna, Men kablarna är gjorda så att det bara går att sätta dom på ett sätt. Från tändspolen: finns en kabel som skall gå mellan tändspolen och plus (Rosa) grå kabel skall till varvräknaren och den andra skall till fördelaren där du bara kan sätta in den på ett sätt. Det andra uttaget på fördelaren används till Tändinställningspluggen som bara används när du skall ställa tändningen. (den med en vit bygel) den andra pluggen som du sätter i efter tändinställning används mot din mickrobrytare som du har i båten. OBS dom nya Vortec motorerna skall stå 0-1 grad före och inte 6-8 grader som ditt gamla system var. Ring eller mala så skickar jag dig dokumentet igen som följde med motorn, det blir lättare för dig då. info@usaonline.se MVH Tongi 1. Vid tändinställning skall den med vit bygel användas och den svarta kabeln skall plussättas