RR-Johan
Medlemmar-
Innehålls Antal
50 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm RR-Johan
-
Placering
Löjtnant
-
Trodde också att det var en minibuster ända tills nån visade mig bilder & påpekade att akterspegel & för såg skumma ut jämfört med dom bilder man ser på t.ex blocket. Skulle detta kunna vara en väldigt tidig modell? Den är f.ö. nitad.
-
Från sidan:
-
Kan nån hjälpa mig identifiera denna båt? Är det en tidig Buster eller fiskars? Kanske nåt helt annat.
-
Om det bara är ett par cm: Töm trailerhjulen på luft, backa in, fyll hjulen igen. Kanske funkar?
-
Håller nog med om att du får läsa på. Ta bort toppen helt så får du oändligt stor cylindervolym(och oändligt lite effekt) Du måste ju vilja komma åt slagvolymen vilket du får genom att borra upp cylindrarna eller ändra slaglängd.
-
Måste båten så långt fram på trailern då? Kan du inte backa den så att kölen ej trillar över sista rullen. Vinchen med stopp ser ju ut att kunna flyttas på ett enkelt sätt.
-
Inte för mig Allt verkar dock nu funka på den sidan förutom forumdelen. Ska det hålla på såhär måste jag ju jobba på riktigt isf för att hänga på forum.... Nåja, kommer väl igång såsmåningom hoppas jag.
-
Kanske oförskämt att undra över andra forum men är det nån som vet varför sailguideforumet ligger nere?
-
Klart du ska justera. Finns väl ingen anledning att strypa motorn på detta sätt.
-
Tänkte inte så långt men det bör stämma, har du en varvräknare för 4cyl 4-T borde det funka på 2-cyl 2T Beror ju lite på var du plockar pulserna ifrån också. Testa och se.
-
Den lär ju visa dubbelt eller tredubbelt varvtal.
-
Då jag själv blivit av med ett reglage förra året blir jag ju lätt misstänksam när jag hittar en sån här annons: http://www.blocket.se/vi/7998617.htm?ca=11_s Nu hade inte jag nå kännetecken på mitt men kanske nån kan hitta sitt reglage hos denna snubbe. Är dessa ärliga ber jag om ursäkt för förhastade slutsatser men varför skulle nån ha klppta reglage hemma?
-
Med 3 el 4 man gör iaf jag det lätt på min magnific midget (7m). Utgår från att du inte har nån genomgående mast. Min metod: Lyfter ombord masten med toppen akterut, Mastfoten i fästet (1 man ser till att den stannar där, på min modell färster man en bult sen funkar allt som ett gångärn) Tryck sen upp masten till stående och 2-3 man håller den centrerat medans den sista gubben fäster upp vanten. När undervanten är hyfsat spända kan man slappna av och sen metodiskt gå egenom övriga stag.
-
Sätt på ett enkelt tändningslås, Antagligen enkelt att tjuvkoppla på en liten 2-Y men å andra sidan är antagligen nån form av bränslelås detsamma. Gör iaf så folk måste jobba lite extra för att dra igång snurran och stoppar därmed de flesta inom en båtklubb där man får utgå från att många vet vad som är mitt & ditt