Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025

gustafr

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om gustafr

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej, Jag har provat trimplanen på en sjöjeep, och då märkte jag inte alltför mkt, utom vid skarpa svängar. Möjligen bidrog de till att häcken lyfte för mycket, men då hade jag en mkt lättare motor, 50 hk 75 kg. Undrar dock om bara trimplan räcker för att ge lyftet. Möjligen skulle man kunna testa med vingar med lyftverkan på själva motorn, men det påverkar ju andrahandsvärdet att borra i styrfenorna. I övrigt vore det intressant att höra hru Crescenten gick med Johnsonmotorn. Jag har nu en sådan med en Evinrude 30 hk, och jag tycker den är anmärkningsvärt slö (ekipaget), och jag har misstänkt motorproblem. Gör inte mycket mer än 20 knop blankt med en ensam förare. ::g
  2. Jag är oerhört förtjust i Segmos gång i vattnet och den höga marschfarten. Men jag skulle behöva kunna lasta mkt mer och framför allt annorlunda saker. Kojer är helt onödigt. Funderar därför på att köpa en hygglig Segmo Transport och bygga om ruffen till lastdäck. Frågan är var man kan göra detta till en rimlig penning? I Sverige eller i de baltiska länderna. Också förstås värt att fundera på vad som händer med sjöegenskaperna om man förflyttar tyngdpunkten föröver vid last. Någon som har någon intelligent gissning? Har en Max II idag och är mindre förtjust i Boghammar Magnum - lite väl lång. mvh ::g
  3. Hej, Har nyligen köpt en Crescent 432 med en Evinrude 30 hk från -92. Jag hade förväntat mig att det skulle vara mer sprutt på den. Med en person gör den bara kring 20 knop, med 2 vuxna och 2 barn kanske 15 knop och får jobba hårt för att över huvud taget komma upp i planing. Kan motorn ha blivit trött av något? Den ser oerhört fräsch ut, och verkar absolut inte utsliten. ::g
×
×
  • Skapa nytt...