Gå till innehåll
fredag 29 november 2024

Andy2455

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    22
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Andy2455

  • Placering
    Kadett
  1. Har varit isär med rubbet på en bekants cobradrev en gång. Behövde inte något specialverktyg. Det är bara att skruva på.
  2. Beställt till en 3055 -00. Hon syr efter orginalmallarna. Har en bekant som köpt till en Maxum 2700 som funkat bra. Tar ca 3 veckor innan du har kapellet från beställning. Kollar du på bayliners hemsida så hänvisar dom till Leta för modeller fram till och med -99. Till 3055:an hade hon tillgång till orginalmallarna. Priset var $1300, frakt $250 tull och moms. Kreditkortbetalning.
  3. Bayliner 2655 cs -96 Mercruiser 5,7 med Bravo 2
  4. Vet om ett begagnat sjökort från -05 över mälaren om det är samma som till 178:an. maila mig om du vill ha ett telefon nummer. mvh
  5. Använder själv som många andra bogpropellern ibland i onödan för att jag är bekväm. Många gör detta och även för imponeringsfaktorn. Det jag inte förstår är att andra hakar upp sig på detta. Användandet är väl upp till var och en. Hur som hellst så används den alltid när det är nödvändigt och för säkerhetens skull.
  6. Har man grejerna installerade så skall dom användas, givetvis. Till alla som gnäller på bogpropeller(som inte har en sådan) så kan även jag intyga att den är värd pengarna. Kanske skall tillägga att har man råd med båt o soppa så har man även råd med thrustern. Investera i en bogpropeller före andra investeringar om det känns rätt för du kommer hur som hellst bli väldigt nöjd där det är trångt, du backar, blåser eller mera plats.
  7. En skillnad som jag vet i alla fall mellan bravo och alfa är att det sitter clutch på alfa och kon koppling på bravo.
  8. Har själv en 2455 och monterat den där. Har Wallas 2400. Har ej tagit upp något ventilationshål i sidan av båten ännu. Wallasen tar ju omgivningsluften och värmer. Därför har jag ännu inte skruvat tillbaka taket i midruffen. Är samtidigt rädd för att det blir för varmt utan ventilation i sidan av båten. Hur har ni löst det med ventillationen? 3055:an gissar jag på har tillräckligt stort utrymme ändå, men ni andra med 26:or. mvh Andy
  9. Är det någon som vet någon länk på nätet där man kan läsa om vad det är för miljö/säkerhetskrav för att bygga en sjömack.
  10. Hej! Vi är en liten båtklubb som håller på att bygga ut vår marina. Därför söker vi begagnade flytblock i betong till detta. Allt av intresse!!!
  11. Skulle också tro att toppen lite skev eller sprucken. mvh
  12. Har problem med min 5.7L OMC från -89. Låter jag motorn värmas upp på tomgång till normaltemp är det inga problem utan den går mkt fint på tomgång. Utan det är när jag har typ legat på plan 3-4500 varv/min och sedan slår av till tomgång som motorn går ojämt på tomgåg och resulterar då till lägre tomgångsvarv. Får motorn stå på ojämn tomgång i ca 2 min så blir tomgången mkt jämnare och det är ingen fara för att motorn dör vid vxl-ling. Kan motorn vara förtänd för mkt kanske? kom på detta nu. Skall lägga till att: nya limpor och knän, provat med öppen motorhuv(för ev syrebrist), har ej något flamskydd monterat, mekaniska bensinpumpen är borttagen och ersatt med en elektrisk pump. Förgasaren är en Holley som är 3 år gammal. ESA-modulen är ny och hela den kretsen fungerar mkt bra förutom att den kan döda motorn när tomgången blir ojämn.
  13. Jo det är sant det dära med en propeller med mindre stigning. Jag skulle testa en 15,5x15. Men kolla tändningen först då det är ganska enkelt. Skulle tändningen stå fel så kan det bli detta fenomen också. mvh
  14. Kolla tändningen. Den borde stå ca 10 grader förtändning.
×
×
  • Skapa nytt...