Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025

jarle

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om jarle

  • Placering
    Kadett
  1. Hei og hopp ny sandvik båtklubb for alle som har sandvik båter gratis og vi prøver å få så mange medlemmer som mulig www.sandvik28.piczo.com disse sidene er reklame basert og det hender det dukker opp reklame eller at dataen din ikke vil inn på siden hvis du har et strengt virusprogram men, opne for siden så er vi i gang - lykke til og velkommen som medlem
  2. hei er det noen som har gode erfaringer med b30 aq170 rekkesekser i båt???? jeg har en scand 24 som det sitter en ødlagt sekser, har kommet over en strøken nesten fabriksny komplett motor gått 400 timer BILLIG men vet ikke om jeg tør sette inn bensinseksern, vurderer dieselmotor men di er svindyre! hører at topper og toppakninger går hele tiden på bensinsekseren, har kjørt mye b20 og disse holder og dem kan jeg skru på så send en mail eller skriv om erfaringer????
  3. jarle

    motorbåtsnack

    hei er det noen som har gode erfaringer med b30 aq170 rekkesekser i båt???? jeg har en scand 24 som det sitter en ødlagt sekser, har kommet over en strøken nesten fabriksny komplett motor gått 400 timer BILLIG men vet ikke om jeg tør sette inn bensinseksern, vurderer dieselmotor men di er svindyre! hører at topper og toppakninger går hele tiden på bensinsekseren, har kjørt mye b20 og disse holder og dem kan jeg skru på så send en mail eller skriv om erfarenheter
  4. jeg hadde lenge problem med kjøling av motoren......... prøvde aaaaaaaaaalllllllllllllttttttt hundre ganger så fant jeg ut at eksosmanifoilen var tett i midten helt gjengrodd enda manifoilen så ny ut utvendig så stak opp alle kanaler og sjekk oljekjøler
  5. enda bedre: tapp av oljen og skyll med diesel et par ganger jeg fylte opp 4 liter og kjørte motoren varm og tappet av igjen.......... gulleren
  6. jarle

    Trimråd B20

    jeg har en b20 med weber 36/36 toporter og k-kam i en 20 fot nordkapp det går som fyyyyyy kjempekombinasjon har slipt av propellen til ca 13 i stedet for 14 org akselerer og går fort i plan (satt på smarttabs trimplan) går bra bruker lite bensin tenkte jeg skal plane toppen en millimeter så går den enda litt bedre/billigere
  7. jeg ble lei alle røra som hoppet av i festene (til oljekjøler-termostathuset osv) så jeg plukket fraverandre gjenget opp og satte i hylser og skrudde på slanger........... innerdiameteren ble litt mindre kan dette medføre at motoren blir varm?????? jeg har prøvd det meste og trodde varmeproblemet var løst når det ikke lakk mere i rørene ..... men det ble akkurat det samme har prøvd det meste..... renset oljefilteret-manifoil virker hel termostat er ny osv osv fant et lite hull i eksosbelgen men det har vel ikke betydning på varmen???
  8. jarle

    Trimning B20 ?

    borre til 2,2 er høl i hue............. det blir for lite gods igjen hvis du kjøler med saltvann jeg kjører med orginal blokk og d kam weber 36/36 på en 20 fot nordkapp (tung båt) og med trimplan går det som et helvete
  9. orginalt så er termostaten rundt 60 grader kjører du vanlig biltermostat 97 grader ruster alt sammen fort som fy ring volvo penta og spør,,,,,,,,, saltvann =60 grader er ikke for moro skyld volvo leverer den orginal eller skjønner jeg ideen for motoren går best/billigs ved 97 grader skal du ha 97 grader og saltvan??? monter varmeveksler
×
×
  • Skapa nytt...