Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024

MickeF

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    172
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

MickeF senast vann den dag 22 Juni 2020

MickeF hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

22 Expert

Om MickeF

  • Placering
    Örlogskapten

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. MItt problem var att när jag i vintras bytte finfilter råkade jag tydligen bocka till den tunna fjädrande metallskivan i fiilterhållaren som tätar mot handpumpen på finfiltret. Bankade till den igen så att den kunde täta & vips så fungerade det igen som innan. Dock är det inte samma schvung i motorn med 1 förfilter på 10 micron & finfilter på 3micron, som när jag testade med endast förfilter. Då gick hon som ett skott, så funderar på att montera in en elektrisk bränslepump som stöd till den mekaniska.
  2. Finns det verkligen ingen här som har någon idé om vad orsaken kan vara. Kopplar jag förbi finfiltret och kör endast med förfiltret så går hon som ett spjut. Vet inte om det kan tänkas vara inläckande luft i filter/filterhållare, eller förträngning i detsamma.
  3. Finns det verkligen ingen här som har någon idé om vad orsaken kan vara. Kopplar jag förbi finfiltret och kör endast med förfiltret så går hon som ett spjut. Vet inte om det kan tänkas vara inläckande luft i filter/filterhållare, eller förträngning i detsamma.
  4. Båda Filterna bytte inför denna säsong. Dränering finns med vattensensor, men den ser fin ut, och jag har kollat packningen till densamma. Jag har bara en motor.
  5. Hej på er. Jag har efter filterbyten på förfilter och finfilter problem med lågt bränsletryck på common railen viket gör att motorn går i limp mode. Det sitter 10microns förfilter (S3232) och sedan ett originalfilter för min motor dvs (https://drev.se/produkter/35-8m0226992?ref=18369). Jag använde samma filter förra säsongen utan problem. Dock är det gamla filtret ersatt https://drev.se/produkter/35-8m0226992?ref=18369 Jag har provat att bypassa förfiltret utan att det gjort någon skillnad. Om jag däremot bypassar finfiltret så går båten som ett skott. Motorn gick fint hela förra säsongen. Jag har provat 2 olika finfilter utan resultat om det skulle varit fel på ett av dem. Det verkar som om det blir för trögt för den mekaniska bränslepumpen att suga bränsle med finfiltret inkopplat. Jag har nu slut på ideer och vet inte vad jag ska göra. Kan filterhållaren som är spin-on med handpump gå i sönder så att flödet begränsas?
  6. Hej på er. Jag har efter filterbyten på förfilter och finfilter problem med lågt bränsletryck på common railen viket gör att motorn går i limp mode. Det sitter 10microns förfilter (S3232) och sedan ett originalfilter för min motor dvs (https://drev.se/produkter/35-8m0226992?ref=18369). Jag använde samma filter förra säsongen utan problem. Dock är det gamla filtret ersatt https://drev.se/produkter/35-8m0226992?ref=18369 Jag har provat att bypassa förfiltret utan att det gjort någon skillnad. Om jag däremot bypassar finfiltret så går båten som ett skott. Motorn gick fint hela förra säsongen. Jag har provat 2 olika finfilter utan resultat om det skulle varit fel på ett av dem. Det verkar som om det blir för trögt för den mekaniska bränslepumpen att suga bränsle med finfiltret inkopplat. Jag har nu slut på ideer och vet inte vad jag ska göra. Kan filterhållaren som är spin-on med handpump gå i sönder så att flödet begränsas?
  7. För info så har jag lyckats att koppla upp mig mot motorn med VCDS via ODB-uttaget i den vita Konverteringsboxen i motorrummet. Lyckades att radera en del felkoder och ska idag ut och test på sjön om de kommer tillbaka.
  8. Hej på er. Jag får "stb engine system fault 130" (smartcraft instrument) som larm när jag slår på tändningen utan att starta motorn. Den säger samtidigt "non critical fault". Om jag då startar motorn och gasar på för att gå upp i plan så går den bara till 2000rpm. Hittar inte någonstans vad detta beror på och vad felkoden betyder. Får inte hög temperatur, håller sig på 84-86 grader. Någon gång har den kommit upp i plan utan larm och gått som vanligt ett bra tag för att sedan tappa kraften och gå i 2000rpm igen. Har tagit loss alla möjliga kontakter till diverse sensorer och sprayat mot kontaktfel utan resultat. Blir tokig på att inte hitta felet, och sträcker därför ut en hand på detta forumet.
  9. Visste inte att de var ryska, och jag köpte min långt innan ryss-kriget. Finns dock andra alternativ. https://www.auelectronics.com/System-GW4-1708-NM2K.htm
  10. https://www.yachtd.com/products/j1708_gateway.html
  11. Hej. När jag idag rengjorde mitt bravo 3 drev och propellrar noterade jag "perfekta" sprickor från bladen och bakåt enligt bild. De är alla i samma form och är inte ens nära att vara genomgående. Är det någon som har likadant?
  12. Någon som gjort detta på sin båt? Har ynkliga trimplan och ingen plats att sätta större. Har redan köpt från https://www.marinshopen.se/Product/Drop-Fins--Trimsats-till-12"-plan-801576, men undrar om någon gjort detta ingrepp och isof vad resultatet blev.
  13. Jag tömde min igår via de 2 utmärkta nipplarna med ventil. Gick alldeles utmärkt och fick ut mina 12 liter, som bytte mot 12 liter blandad glykol. 5 liter VP grön glykol + 7 liter Demivatten.
  14. Hej på er. Finns det någon här på forumet som äger en Beneteau Antares 30S? Vi är nämligen intresserade av nämda båt, men har ju aldrig varit i en. Har endast sett dessa på bild. Kanske det tom finns någon som skulle vilja visa upp sin båt för oss, vad vet jag:-) mvh/Micke
×
×
  • Skapa nytt...