Classe2000
Medlemmar-
Innehålls Antal
37 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Classe2000
-
Placering
Fänrik
-
Har en Penta 4.3L med Holley förgasare. Motorn går kanon på toppvarv runt 4500 rpm. men runt 3000-3500 rpm så poffar det i förgasaren och baksmäller. passerar man dessa varvatl så går motorn bra igen. Känns som motorn går för snålt vid detta varvtal, kan det vara bestyckningen som är fel? Det är en nyrenoverad förgasare på, har även bytt stift, tändmodul samt fräsht bränsle och nytt filter. Samt tändningen är ny inställd. Misstänkte pumpen, men då borde den inte gå bra på toppvarv. några ideer eller tips?
-
tack för snaba svar.. Jag når alltså båda genom att plocka ner knäna... Får väl passa på att byta alla innan man sjösätter i vår... Hur pass viktig funktion har de igentligen..? för vatten finns det väl i systemet hela tiden....
-
Halloj... På försommaren förra året så tog jag ner mitt alpha one drev å bytte alla bälgar då en hade gått åt fanders. I avgaskanalen fann jag en plåtbit i rostfri plåt i form och storlek som en tunga någon sa att detta troligen var någon typ av backventil som sitter uppe vid limporna, stämmer detta? Den ser ut att ha varigt nitad fast på något. Motorn är en mercruiser 5,0L. Någon som vet vad jag menar å vart de är placerade å om du är lättåtkommliga för att byta.
-
Kör också med en vacumpump med 7L tank. Använder slang ner i stickhålet å ner i oljetråget.. har alltid fått upp full mängd olja...
-
Ställ frågan på amerikanske baylinerklubben. http://www.baylinerownersclub.org/ Du får garanterat tips på rätt propeller, det fick jag.. =)
-
jag kanske skrev lite otydligt. När jag fick båten var den epoxy bottenmälad. den nya bottenfärgen jag lade på i våras släpper från den gamla bottenfärgen. (den gamla färgen färgen sitter alltså kvar bra) Jag kan väl inte lägga på epoxy på den gamla bottenfärgen igen? Hadde gärna sluppit bottenfärg, men när den var epoxy oxh bottenmålad när jag fick den som sagt så är det väl inget att välja på?
-
Min båt som jag köpte från USA för ett par säsonger hade nymålad bottenfärg, denna säsongen drog jag på ny bottenfäärg för insjö (vänern) Nu verkar den gamla bottenfärgen stöta bort den nya och flaga av, antar att den gamla ej är så svag eller miljövänlig och att det beror på detta. Vad bör jag göra?? några tips ?
-
Har en 5505 med bränsletillsats på min mercuicer 5,0. Är väldigt nöjd med den, bra skärpa, snabb uppdatering (hade en magellan innan som var seg som tusan när man scrolla osv) Bra menyer och displayer så man kan ha koll på bränsle å sjökort samtidigt osv... har kortläsare hemma som jag knackar rutter i utan problem.... Prisvärt köp tycker jag... vill man lägga mer så varför inte raymarine:s modeller...
-
du kan hitta färdiga kolfiberplattor på tex: www.realcar.se (kolla under kolfiber/övrigt kolfiber) eller www.dalhems.se har även beställt mycket ifrån www.demon-tweeks.co.uk/ http://www.sce.se/
-
Använd detta medel: http://www.motorshop.nu/shop/wack/info.asp?modid=6 handlas på www.motorshop.se Har använt detta på min bakruta på både min cabbe och båt... Funkar KANON...!
-
Ligger också i Vänern. (Kållandsö)
-
runt 10 000 kr för frakten.. kollar du runt lite kan man finna billigare... sedan får du lägga till momsen och tullen i sverige... så på en båt för 100K så får du väl totalt lägga på cirkus. 35.000 kr.
-
Asså. i slutet på förra säsongen hade jag exakt detta problemet också.. när man alde i friläge (oavstt om motorn var kall eller varm) så kunde den gå ner i varv och dö. kunde även dö om man inte gav på gasen hårt när man körde iväg. smög man på gasen så dog gärna motorn, lite jobbigt var det... har läst att många har problem med sin choke och kopplar bort denna. någon som hört detta?
-
ger runt 6000 kr i försäkring på en 2355:a. Du köper en usa vagn för runt 20-30K begagnad. Hade ingen större sjövana när jag köpte min 2355:a, väldig lagom stor får jag säga, enkel att hantera och går väldig fint i sjön. Jag har inte hittills funnit några problem på min 2355:a, tycker den har mycket fin kvalite för dessa pengar. Tycker du absolut om du hittar ett fint ex i USA bör importa. du kan säkerligen tjäna en bra åeng på en sådan här båt där. På de tidigare 2355:orna fanns det V6, men tror inte detta fanns runt 99. uan då som 5,0 , 5,7 och 7,4L V8. Dessa mercruiser motorer är ju extremt beprövade i princip varenda större båtfirma har kunnskap och service av dessa motorer och även allt inom delar. Vi har i alla fall varigt nöjda med vår båt som sagt, sover gott 4 personer i den och lagom mycket utrymme. Tycker du gör rätt i att kolla på en runt 99, det kom lite nyare look på diverse inredning soffor etc runt 98.