-
Innehålls Antal
39 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm sefyr
-
Placering
Fänrik
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Snyggast i världen hmmm svårt men kan lista ett par favoriter i olika storlek: - www.ladyellen.se läckert skrov o rigg, tyvärr är jag inte lika förtjust i däckshus o styrhytt. - Najad 343 med det goa upphöjda akterdäcket. självklar kandidat eftersom man är uppväxt i en.
-
Sefyr klubben önskar alla MG'are en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År ! /Fredrik
-
Hej Pollux21! Håller med Nitro, det är nog tyvärr bara att börja felsöka... Kolla toppelockspackning eller spridarhylsor. Kan även vara en spricka i toppen. Får man fråga av rent intresse vad din båt gör för maxfart med 43hk? Mvh Fredrik Senast ändrad av sefyr | 24 december 2007 | 11:40
-
Förra grannen hade 3-5 myskankor, dom åt bra men gjorde ifrån sig bra med så dom fick inte vara kvar så länge. Barnen kunde så att säga inte leka på någon av gräsmattorna...
-
Utombordarversionerna är ja inte säker på, men ta en titt om det finns fettnipplar mellan hydraulkolven och fästet den sitter monterad på, det brukar det iaf vara på större modeller.
-
Tack för tips! låter inte bekant,har inte sett någon FNM återföräljare här på Västkusten,hemsidan hänvisade till Finland.
-
Skall byta motor i vinter och det lutar åt en Iveco 4341 SRM87 (samma motor som Lombardini LDW 2204 MT) med hydrauliskt backslag och slir. Önskar höra goda som ev. dåliga erfarenheter av dessa motorer ?
-
Låg i förra vintern och kan säga att det var helt underbart att dra ut när man känner för det en dag när solen gassar, blir det pent till helgen så lär det bli en snabbtur ut till Vasholmarna, där är underbaaaart nu! Instämmer med Lanzar, det är bara att ta med kaffet o overallen. I år åker hon upp när tid o plats är bokad för motorbyte.
-
KANOOOON! vi sitter på Gullholmen, Wezzla, Akebrygge o jag Sefyr och vi fick höra om Kräftskivan idag, lite sent :-( Hörru Skotten! dig ska ja ta ett snack med som inte nämnde detta när jag hjälpte dig att putta igång bilen förra söndagen...... Vi tittar in lite senare utan kräftor men med något annat i pösen, vi var på kräftskiva igår på Gullholmsbaden och intog några fina rackare och lyssnade på de eminenta Mac Lains!!! // **Gullholmsgänget** Sefyr & Co.
-
En nästan orimligt billig USB-RS232 adapter som funkar kanon för mig finns i Jula butikerna för 149:-, sök på USB-RS232 på www.jula.se /Fredrik
-
Hej lägg ut en bild på skrovet här så lär du få svar.....
-
Nop PS/2 porten kan endast mata spänning till pucken o få kommando från mus/tgtbord. Vet inte hur mycket orginal kablaget kostar så tipset kan ju va att tex köpa en billig usb2seriell adapter på Jula för 149:- Det enda man bör komma ihåg med en sådan usb adapter är att den kan få för sig att byta den virituella com portens nr utan förvarning.Felsökning nr 1 blir då: gå in i portinställningar som jag tidigare beskrev o se vilket nr porten har.
-
Om du har en ps/2 kontakt från pucken så är det 5 volts matningen till pucken, och då har du oxå en 9-pol d-sub som står för kommunikationen. Vid usb anslutning sköts både spännings matning o kommunikation genom usb porten. Inga inställningar går att göra för ps/2 kontakten men däremot på seriell porten måste du checka com ports inställningarna för den com port du använder. I XP o Win2000 gå till: Kontrollpanelen>System>Maskinvara>Enhetshanteraren>Dubbel klicka på portar (Com & Lpt) välj höger mus och egenskaper på tex com1> klicka på portinställningar. Ställ in: Bitar per sekund=4800 bps, Databitar=8, Paritet=Ingen, Stoppbitar=1, Flödesreglering=Maskinvara. Sen får du kolla sjökortsprogrammets inställningar så att rätt com port är vald tex com 1 och konfigurerad med samma värden som ovan. Mvh Fredrik
-
Hoppas samtidigt att fler Sefyr ägare hittar vår klubb här på MG. // Fredrik
-
Man tackar!! o hoppas kunna inspirera flera.