Gå till innehåll
måndag 11 november 2024

iwar

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    137
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om iwar

  • Placering
    Örlogskapten

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Ja mina tankar hamnar hos golif i Frankrike jag tittade på en sådan i säffle vid duse udde för å va exakt minns inte så mycket av det, men känner igen det du skriver / Iwar
  2. Jag brukar ha den i hela vintern har legat 6 av 8 vintrar vi har a-bryggor de skyddar rätt bra mot drivande is som normalt är den största faran, Men så har vi ju detta med att elbolagen tappar våra sjöar om vintern och jag hade aktern mot land så rodret tog i botten och när nivån sänktes ytterligare drogs ju nedre fästet loss. men frysskador finns inga.
  3. Där har du fel! Hur tänker du då, har du kapacitet men ingen livslängd kvar till slut vad är det som ändar batteriets liv ? När du laddar ett sulfaterat batteri så får du upp spänningen (volttalet) men inte strömmen (ampere) A . och ett batteri utan ampere är då något som jag kör till återvinningen
  4. Ctek har nu släppt en 5 A laddare som är obetydligt dyrare än gammla 3,6:an den har recond läge! Jag har testat på några batterier och fick igång några men inte alla! Det gäller ju att sulfateringen inte stått för länge för då permamentas tillståndet! /iwar Senast ändrad av iwar | 01 juni 2011 | 17:10
  5. Jag tog nu (28/11)upp min Triss Magnum, 6 meters plastbåt (glasfiber) efter 5 år i fryken. fastfrusen varje vinter mellan y bommar. Jag hittar inga skador förrutom lite lackavskavning och beträffande beväxtning ser den inte värre ut än vad de gör efter en månad på västkusten. Att jag tar upp det beror på att jag ska segla Maxi 77 nästa säsong. Som jag ser det är den största faran drivande isflak om våren. / iwar
  6. koivunen oy borde kunna skaffa dig detta www.koivunen.fi /iwar
  7. Ja jag var 51 år när jag köpte första segelbåten.
  8. Jag seglar i det tysta, min motor drar endast el men är till bra hjälp. Glömmer nog aldrig första gången båten drog iväg för bara segel! En annan sak jag ser är att mc åkare går över till segelbåt!! och vise versa har sett exempel där de har kastbytt som vi säger här i Värmland. hmm. När man ligger och kryssar för fulla segel nog är det fartigt värre, fartens tjusning även här och inte är det tyst heller!! Så njut av det ni gillar gâtt fôlk / Iwar
  9. grattis ! Jag har läst mycket positivt om den båttypen bla annat var det någon båttidning som i en artikelserie fräshade upp en med nya segel och snygg lack det kanske är någon annan här som minns artikeln! Inte ska väl en motor stoppa dig du har ju segel och paddel!!
  10. har även råkat på bilister som inte tror att blyaccar kan laddas köper helt enkelt ett nytt istället för å fixa fläktremmen!
  11. Ja nog skulle det va intressant om en vinnare utsågs snart tänkte byta ut magnumen snart.
  12. tja min evin verkar svårstoppad startade hela sommaren fast bara halva motorn får väl köra på andra halvan i år då :-)
  13. När jag var 14 år köpte far en Mercury 20 hp det var 1967 den motorn har vi kvar och jag lovar jag blir inte svett av att starta den, vi har faktiskt kostat på nya tänstift och brytarspetsar en gång vill ja minnas!!
  14. ja det är en silva det visar två -- i displayen det verkar vara en extra massa meter kabel med som är uppsnurrat och hophäftat med ett buntband kanske fått någon spoleffekt där? men kan jag ohm mäta eller något? kopplingsschema? har två displayer brukar ha den ena på ljup & den andra på fart.
  15. iwar

    loggen dod

    min logg dog i somras fick inte igång den med rengörning av paddelhjulet strax innan jag tog upp båten, provat nu på land med å snurra hjulet för hand?? ingen reaktion! förslag?
×
×
  • Skapa nytt...