Jag har en Wallas 1400. För att starta måste man ställa den på högeffektläget. Först då brännaren tänt kan man ställa ner den på lågeffekt. Oftast startar den på första försöket men efter t ex vintern behövs ofta två startförsök innan den tänder. De första minutrarna på högeffektläge så tänds en glödspiral. Den drar rätt mycket ström så när den slocknar hörs tydligt att fläkten ökar i varvtal. Om brännaren inte tänt kan man snabbt slå av och på så går glödspiralen en omgång till. Viktigt att tänka på är då värmaren brinner och ställs till offläge (d v s då lysdioden lyser rött) kommer fläkten gå en stund tills dess att lågan slocknat och brännkammaren svalnat (bimetalltermostat). Detta för att brännaren inte ska överhettas. Av samma skäl får inte strömmen brytas (t ex med huvudbrytare) innan värmaren stannat av sig själv. Det finns en resturslang för överflödigt bränsle från botten av brännaren tillbaka till bränsletanken. Denna får inte blockeras (vikas, klämmas) eftersom fotogen kommer läcka från botten av brännaren. Jag köpte en sotningssats till min -98 och sedan dess har den gått som en klocka. Saknade manualer men ett mail till Wallas i Finland resulterade i en ny på posten utan kostnad. Det kan man kalla service! En kanonpryl som gör det varmt o gott i båten eller bara för att få bort den råa morgonfukten när man vaknar. Sist min inte minst, om man har ett lock över skortsten, glöm inte skruva av detta