Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024

Maskinisten

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Maskinisten

  • Placering
    Kadett
  1. Hej, Jag har/haft båda motoalternativen och avråder till 100% att köpa dieseln om det inte är en D3, de andra gamla dieslarna är trötta alldeles för tunga för båten, Jag har själv Flipper 787 med en nästintill ny KAD 44 men fuderar på att byta ut den på grund av vikten. Ett annat problem är att de gamla dieslarna ryker så förbaskat, detta är inget att göra något åt utan det får man leva med. Båten är jättetrevlig för övrigt så den kan jag rekommendera. Senast ändrad av Maskinisten | 06 oktober 2009 | 18:29
  2. Jag har haft Alandia i många år, ett jättebra bolag enligt mitt tycke med vettiga priser.
  3. Jag har monterat Gobius på bränsletanken till en nödkraftsdiesel på jobbet, enkel montering och har fungerat perfekt.
  4. Jag har tidigare haft en Flipper 717c med denna motor men skulle jag köpa en i dag så skulle det tveklöst vara med V8:an, blir f.. så mycket roligare. Skrovet är likvärdigt på dessa båtar.
  5. Jag målade om mitt drev och propellrar våren 2004 och kollade med olika färgtillverkare om lämplig färg, jag var inne på 2-komponent färg. International avrådde bestämt att använda den typen av lackfärg, pratade med en billackerare om 2-komponentfärg och han avrådde mig på samma sätt. Efter mycket forskande så köpte jag original Volvo Penta färg och sprayade med och innan färgen var torr så la jag på 2 lager klarlack, ytan är lätt att rengöra nu och vid upptagning så anväder jag en hink vatten och en diskborste. Originalfärgen är dyrare men så täcker den mycket bättre än alla billiga plagiat. Efter omlack så skippa högtryckstvätten, inte ens originalfärgen står pall för den i längden. Om du köper fel färg så blir det en massa bubblor i färgen efter en säsong i vattnet, och så roligt är inte detta jobb så man vill göra om det.
×
×
  • Skapa nytt...