-
Innehålls Antal
210 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
3 NeutralOm petgre
-
Placering
Kommendörkapten
Profile Information
-
Plats
Skänninge
-
Interests
Bilar och båtar, gamla hus, kakelugnar, vedspisar och linoljefärg
Contact Methods
-
Facebook
Peter Grefberg
Senaste Profilbesöken
1 125 profilvisningar
-
Tack för svar Tror på dela och sen limma ihop //Peter
-
Någon som har en bra lösning på detta, kabelgenomföring kass
petgre postade ett ämne i MotorbåtSnack
Hur fixar jag detta utan att behöva ta bort varenda kabel? Gummit har gett sig... //Peter -
Du har gjort samma misstag som jag gjorde! din bruna plyfa är formplyfa, polyestern fastnar inte eller fastnar dåligt. Du ska ha ren plyfa så att polyestern kan suga in i materialet!
-
Till slut hittade jag felet! Nu har jag lärt mig att - (minus) inte alltid innebär jord! På baksidan av varvräknaren är åtskilliga sladdar inkopplade. jag tog + och - därifrån. Visade 12,7 volt. Perfekt! inget hände. Efter flera dagars muttrandes och svärandes så provade jag med ett relä. Inget hände. Provade med ett annat stift på varvräknaren, då fick jag både minus och jord, reläet drog. Sen var det bara att koppla in det till bränslemätaren. Allt hände - nu fungerar det. Sen är det ju inte båtens fel att jag monterade bränsleblåsan åt fel fel håll och motorn dog efter några minuter Tack för all hjälp
-
Tack ABC, ska göra precis som bilden. Dvs koppla givarens jord till samma jord som går till instrumentet. Provade med lös sladd och då verkade det fungera. Mätaren visade knappt kvarts tank. Jag drog en kabel från minus på batteriet till givarens jord. Det borde ju vara samma? Då visade den full tank? Dvs OHM påverkades på något sätt. Tack alla andra för era svar! //Peter
-
har just installerat en fast tank på 62 liter i min Ryds 510 GTI. Putsade i 18 liter, mäter ohm och den visar 26, vilket kan vara rimligt eftersom båten inte står rakt etc. Dragit sladdar till givaren från instrumentet. Nu kommer huvudproblemet jag inte fattar. Givaren ska jordas. Jordar jag i batteriet, så ger den inte längre 26 ohm. Jordar jag inte alls visar mätaren fullt. Ska jordsladden dras till givarna och kopplas in på minus givaren, samma som ger minus till instrumentet? Eller var sjutton ska jag jorda givaren!?? //Peter
-
32-38 mm Ganska dyrt med moms och frakt, men nu ligger den i alla fall och väntar på montering
- 11 svar
-
- 1
-
Provar med en som är öppningsbar, så slipper jag ta bort alla sladdar
-
Glömde tacka för svaren Det blir nog en så här https://www.elfa.se/Web/Downloads/_t/ds/HT_Twist-In-FR_339-339_swe_tds.pdf
-
2010 ska det vara, det är visst SL:en som är -99....
-
Har någon lyckats fixa till så att batteriluckan håller tyst? Beslagets funktion gör mig irriterad! Det är samma skit på Ryds 478 med ... Gärna bild på era lösningar //peter
-
Återkom gärna med vilken plotter du monterade. Har samma båt med en HDS5. Har funderat om man kan få till någon ram så man får plats med något större... //Peter
-
1. turn ignition key to on position 2. pull out emergency kill stop switch plate (bit of plastic on lanyard). 3. Pull up emergency stop switch knob three times in 10 seconds. 4. A short beep will be heard if the cancellation is successfully finished.. 5. Turn ignition key to off position Read more at http://www.ybw.com/forums/showthread.php?202282-Suzuki-DF60-Check-engine-light-buzzer-reset&s=d6a842fad4795a9986525e15e493914e#LZTfJLrcU7eZDd8p.99
-
Eller bara så enkelt att det är dags för 100 timmars service. Den ska sedan resettas, hittade på webben när min började pipa.
-
Hur det ser ut idag