Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024

SlemPelle

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    22
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om SlemPelle

  • Placering
    Kadett
  1. Mitt powertrim har börjat strula efter vintern. Det går att tilta upp motorn som vanligt men när jag vill tilta ner så skriker den bara och rör sig inte. Jag kan köra ner den manuelt om jag släpper på release skruven. Provade att släppa lite på påfyllnings skruven pyste lite o kom ut röd o klar olja. Vad kan det vara för fel ?? motorn är en Johnson 60HP från 1994
  2. Hade ett liknande problem med min 60hk Johnson -94 med bortkopplad vro,fick överhettnings larm innan jag ens startat motorn. Av någon anledning var inte kablaget till oljedunken bortkopplat,nåt vajs med givarn i dunken,kopplade bort kablaget och larmet försvann. Värt att kolla upp.
  3. Är det någon som har koll på hur hårt motorbultarna som sitter i akterspegeln skall dras åt. Har en Ryds 510. Senast ändrad av SlemPelle | 10 juni 2012 | 13:43
  4. Hitta en epoxi reparations sats från watski som innehåller spackelpulver lamnineringsepoxi lite annat 375:- överkomligt.
  5. Vad är det för förtjockningmedel, watskis lamineringsepoxi är det bas och härdare i en sats.
  6. Har precis epoxibehandlat båten med 5 lager Gelshield 200 och lyckas skrapa i en grynna så all färg skrapades plus lite gelcoat. Ytan på skadan är inte speciellt stor ,gelcoatskadan är ju bara att spackla på med gelcoatspackel men att lägga på 5 lager gelshield på skadan ? ungefär ett penseldrag/burk känns lite onödigt. Finns det inget annat typ epoxispackel man kan lägga på för att få samma effekt?
  7. Vad har jag kranen till självläns till? Jag har alltid haft den öppen,när ska den vara stängd ?
  8. Fick en fil från Ryds med mått på olika ryds modeller. Antar att det samma som du har. Senast ändrad av SlemPelle | 10 april 2012 | 20:42
  9. pratade med en ryds återförsäljare,han hade en lista med en massa mått,skilde sig åt mellan olika 510 modeller. Fick ett mått från akterspegel ner och ett i fören. Gick inte så jättebra med mitt billiga laserpass då jag använde linjelaser men fick ett helt gäng med linjer i mitten, kändes sådär. Fick ett annat problem där den tänkta vattenlinjen slutar på skrovsidan och fortsätter under båten.Det vart det en rejäl förskjutning på linjerna ca 8cm men jag får väl gena lite mellan linjerna. En ordentlig själv nivellerande laser skulle jag införskaffat mig. Försökte att lägga med en bild men det verkar inte gå.
  10. ok,har inte hittat några markeringar men har fått mått på hur jag får fram dom,men hur får jag linjen rak? kan tillägga att båten är av äldre modell. Senast ändrad av SlemPelle | 08 april 2012 | 18:58
  11. Har nu måtten i för och akter. Hur bär jag mig åt för att få en rakl inje mellan fören och aktern. Har ett billigt laserpass från biltema,beroende hur jag håller laserpasset ändrar sig vattenlinjen alltså om jag jag håller passet lågt eller högt. Har då bara justerat passet mellan markeringarna
  12. Tänkte bottenmåla båten en Ryds 510 som står på en båtupptagnings vagn. Ska börja med att epoxigrunda,hur gör man vid kölrullarna? Hur länge tror ni att grundfärgen behöver härda innan man rullar undan båte lite grand så jag kan måla på där jag inte kommit åt innan. Tänkte använda Gelshield 200.
  13. kan inte se några markeringar är dom tydliga, vart finns dom ?
  14. är det någon som har tips på hur markera vatten linjen på en ryds 510gts inför grundmålning av båtbotten.helst utan att sjösätta båten.
×
×
  • Skapa nytt...