Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025

frankp

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om frankp

  • Placering
    Kadett
  1. Hej! Jag har sprutat två lager med International drevfärg samt cayennepeppar och resultatet blev skrattretande. Båten ligger på Västkusten....Bravo II I princip var hela drevet täckt av snäckor....De satt otroligt tätt..
  2. Tjena! Jag har startat en 100 hästars tvåtakt med snöre. Lyckades första gången men andra gick det inte. Inget jag rekommenderar för i värsta fall kan du råka utför skador på händer och handleder. Hade rejält ont efter detta.
  3. Tjena! Har den mindre varianten 3.6L och har haft lite problem med varningssignalen. Det finns tre varningssignaler, värme i motorn, för lågt oljetryck och för låg oljenivå i drevet. (Gear lube). Har inte haft problemet att automatsäkringarna har löst ut men har haft glappkontakt och signalen har ljudit helt utan anledningen. Spruta lite 5-56 på kontakterna och det försvann för två år sedan. Jag har kört korta stunder med signal och instrumenten ser bra ut och oljer är bra men ingen automatsäkring har löst ut. Förslår att du pratar med verkstaden Ha det!
  4. Hej! Är det någon som har erfarenhet av att sälja båten till Norge? Tacksam för svar!
  5. Tjena! Jag själv har en 3.6L 180hk diesel jag är väldigt nöjd med. Med lite kunskap och manualen från Mercruiser så kan du serva motor och drev själv. Har ingen vetenskaplig utredning av förbrukningen men jag tankar en gång per säsong.. Leta gärna efter en modell med elankarspel, räddar både rygg och pinsamma situationer i hamn. Förövrigt är det byggt för nordiska förhållanden och är riktigt stabilt. Har två kvalitetsbatterier och detta funkar perfekt. Hoppas det hjälper lite!
×
×
  • Skapa nytt...