-
Innehålls Antal
37 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm AndersR
-
Placering
Fänrik
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Inte lätt att hitta hos volvo. Men här är en från en konkurent. Blå kurvor gäller 41an
-
Är kampanjen utförd och reklamationen rapporterad försvinner denna från söksidan.
-
Oförsvarligt! Bra att veta är dock att man enkelt kan kolla själv om det finns några viktiga kampanjer gällande sin motor. Bara att mata in sitt motornummer i länken nedan: http://www.volvopenta.com/volvopenta/se/sv-se/marine_leisure_engines/parts_service/publication_search/Pages/publication_search.aspx
-
Hej! Du har nog 2 stegs spridare. Ur verkstadshandbok bränslesystem 2–fjäders insprutare (TAMD31S-A/41H-B, KA(M)D44/300) Dessa insprutare har som rubriken antyder 2 st tryckfjädrar. Detta möjliggör insprutning i två steg, första respektive andra steg. Fjädrarna är kalibrerade så att först sprutas endast en liten mängd bränsle in i förbränningsrummet, vilket resulterar i en liten höjning av förbränningstrycket. Detta förlänger varaktigheten i insprutningen och ger ett mjukare förbränningsljud. 2–fjäders insprutare ger också lägre emissioner vid tomgångskörning. Kontroll av öppningstrycket görs på första steget. OBS! Renovering av dessa spridare är ej tillåten. Ett utbytessystem finns att tillgå. Ur tekniska data : KAMD44P-A, KAD44P-A Spridarhållare, fabrikat och typ ............................................. Bosch KBAL 75 P77 Hållare, märkt ..................................................................... 689 Spridare, typ .......................................................................... DSLA 140P 713 Antal hål x hålstorlek .......................................................... 5 x 0,298 mm Märkt .................................................................................. 713 Öppningstryck första steget ....................................................................... 24,0–25,4 MPa andra steget ....................................................................... 36,0–37,8 MPa KAMD44P-B, KAD44P-B, KAMD44P-C, KAD44P-C Spridarhållare, fabrikat och typ cylinder 1 ........................................................................... Bosch KBAL 75 P92 cylinder 2-6 ........................................................................ Bosch KBAL 75 P77 Hållare, märkt cylinder 1 ........................................................................... 632 cylinder 2-6 ........................................................................ 689 Spridare, typ .......................................................................... DSLA 140P 713 Antal hål x hålstorlek .......................................................... 5 x 0,298 mm Märkt .................................................................................. 713 Öppningstryck första steget ....................................................................... 24,0–25,4 MPa andra steget ....................................................................... 36,0–37,8 MPa Hoppas att detta var till någon hjälp. Mvh Anders
-
Kan som sagt vara den inre remmen åckså. Lika bra att byta båda. 43an har den gamla spännrullen.
-
Den gör så! Fråga mig inte varför men jag såg det senast igår. Och många gånger tidigare.
-
Det är kompessorremmen som slirar. Det kan räcka att spänna den, men lika ofta åker man på att byta den. Tror inte det är många KAD-ägare som inte någon gång hört det ljudet =) //Anders
-
Det ska vara knappen det står range på! //AndersR
-
Om du väljer att satsa på insprutningsalternativet så ska du absolut välja ett multipoint-system med en spridare per burk. Men det är klart, smakar det så kostar det! http://www.cpperformance.com/products/Fuel_Systems/fuel-injection-kits.htm Jag har handlat massor av ovanstående firma. de är trevliga och hjälpsamma. Leveransen brukar ta ca 3 dagar. //Anders
-
Det är säkert ingen fara. Kolla först om du kan blinka ut några felkoder via instrumentpanelen, sedan pentahandlarn.
-
Vodia är en handdator som används för att diagnostisera och ställa in VPs nyare motorer med evc system. Har du monterat rovan själv? Det finns ett antal parametrar som skall sättas vid nyinstallation. Mvh Anders
-
Enklast är väl att låta någon plugga in ett vodia-verktyg och se vad som är galet. Är systemet grundinställt?
-
Öppna plastskruven på kolvens högra sida och lyft i riggen. Så tungt är det inte.
-
Orginalinstrumenten du har är tillverkade av Faria. Köp nya Fariainstrument hos tex Watski så passar tom kontaktstyckena. Jag har haft samma hemska instrument som du och bytt till Faria Eurodesign (svarta). Dessa finns även med kromad sarg eller vita tavlor. Dom är dessutom billiga! Tyvärr stämmer inte värdena på din tankgivare, men ny Fariagivare går fint att få dit, (bultmönstret stämmer nästan). //Anders