Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024

Tobbe_e

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    13
  • Gick med

  • Besökte senast

    Aldrig

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Tobbe_e

  • Placering
    Kadett
  1. Tack för svaret! Den har spetsar, så jag ska ner å kolla i kväll. Alltid lika kul att meka i mörker med pannlampa när det är 0-5 grader varmt :-) /T
  2. Tack för svaret! Rotoraxeln...på fördelaren eller? /T
  3. Ok. Problemet är att detta sker oavsett om den är varm eller kall.
  4. Problem: Båten går kanon på tomgång å låga varv och höga varv utan belastning= växeln i neutral. När man kör och planar börjar den gå konstigt vid drygt 3000 varv. Den svarar bra på gaspådrag och accelererar bra upp i planing men börjar sedan gå ojämnt, drar man av gasen går den bättre igen. Den kommer inte upp mot 4500 varv som den gjort tidigare. Den går ryckigt runt 4000 varv, varvtalet varierar ökar och minskar på fullt gaspådrag. Funderar på om det är att den får för lite bensin. Har provat att skruva på nålmunstycket (volymskruven) i botten på förgasarn, max inåt och ca 5 varv utåt men det gör ingen större skillnad... Har hört att motorn kan gå konstigt om det läcka in luft vid spjällaxeln när den slitits men det felet borde ju komma krypande och öka eftersom och inte som nu efter en rengöring. Har gjort rent Stromberg förgasaren, bytt gummibälgen ,tömt och rengjort tanken, bensinfilter, vattenavskiljare, bensinpump. Någon som har någon idé om vad det kan vara? Förgasare: Stromberg 175 CD2 Mvh Tobbe
  5. Vilka komponenter talar du om förutom drevet och skölden? Behövs mer? Vad? Behövs någon typ av konvertering mellan motor och drev? osv... Tack för hjälpen! /T
  6. Är ingen supermeck själv men det låter som den inte får tillräckligt med bensin...alt igensatt luftfilter. Kolla soppafiltret så det inte är igensatt. Kolla luftfiltret på förgasaren så det inte är igensatt. Kolla justerskruvarna på förgasaren och ställ in enl anvisningar som jag tror finns här på forumen men kolla först så du vet vad du gör innan du börjar skruva på förgasaren annars kan den börja dra onödigt mkt eller gå dåligt. /Tobbe
  7. Kolla denna annons på Blocket som kan vara av intresse för dig! http://www.blocket.se/view/4995231.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=9 Lycka till! /T
  8. Hej! TAck för svaren! Jag har köpt 100a drevet nu och kollat lite närmare på det. De skillnader ni beskriver stämmer men det ser inte riktigt ut som det bara ska vara att sätta dit a-drevet och köra... 1. Det finns ingen axel som går ut ut drevet in i akterspegeln som på b-drevet. Den axeln går kanske att flyta över från b-drevet? Fick inte med någon axel med det nya i allafall... 2. De horisontella hålen/fästena mot skölden verkar vara grövre på a-drevet. Är det olika sköldar också eller ska de passa oavsett a- eller b-drev? /T
  9. Har fått vatten i cylindrarna... 1. Kan man kolla om limporna läcker utan att demontera dessa? 2. Hur kan det annars kommit in? 3. Vad kan man göra åt det?
  10. Tobbe_e

    Epoxi

    kolla http://www.epotex.se/
  11. Hej! Mitt 100B drev har skurit. Jag har ett 100A drev på gång. Men är de kompatibla? Går det att byta från 100B till 100A utan problem? Eller har ni andra bra förslag? Mvh Tobbe
  12. Hej! Har fått vatten i drevet. Oljan vit/grå. Byte av packboxar och lager resp. totalrenovering vad nu det innebär... Var kan man lämna in det i Stockholmsområdet. Vet någon vad det kan kosta? Tack för hjälpen! /Tobbe
×
×
  • Skapa nytt...