Gå till innehåll
torsdag 13 mars 2025

krille240

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om krille240

  • Placering
    Landkrabba
  1. ta lös nedre pluggen och töm ut oljan, öppna sedan den översta på växelhuset (har för mig det står oil på den) köp en tub med växelhusolja och sätt antingen tuben i nedersta hålet och rulla tuben tills det rinner i det övre hålet eller skruva igen det först och fippla med en tratt i det översta tills det rinner över med olja. luckan öppnar du för att justera växelföringen och den måste du släppa på vid impellerbyte, skruva sedan av växelhuset (4skruvar) och dra isär riggen. sen sitter impellern i pumphuset ovanpå växelhuset...jädra trilskigt å få tillbaka allt eftersom du ska i med drivaxel, vattenrör och växelaxel...men den tar du ju sist genom luckan på sidan.
  2. fortfarande ingen som har någon info att ge?? jag har en dt5 och den känns väl tung för å vara en femhästare så jag tror också att den är strypt...frågan är bara vart?
  3. Får inte i någon växel på den, det är inte fjärrreglage och det rör sig under kåpan (det man ser). Framläge händer ingenting på men lägger man i backen (motorn avstängd) och snurrar popellern så tuggar den mot nåt men vill inte gå i riktigt. Tog av propellern men det fanns ingen brytpinne där och riggen verkar helgjuten neri vid växelhuset. Lär jag ta av hela riggen för å hitta eventuell brytpinne, det borde ju finnas någon. Krille
  4. krille240

    strypning

    Har hört ryktas om att 10hk är strypta 15hk motorer. Har en äldre Mercury (70-80 tal) och undrar om det gäller denna också. Och vart kan den sitta, plugg i insug eller kan den vara micklad i förgasaren. MVH Kristian
×
×
  • Skapa nytt...