Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024

Gabrielle

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Gabrielle

  • Placering
    Kadett
  1. Ja, det verkar vara vid 2) alternativt vid själva det stora locket. Jag har just tillverkat nya tätningar, de små av gummi var inte lätt.. ska testa det så snart jag kan.
  2. Tack Gunnar, fast jag tror det är gummipackningarna jag behöver, både för ventilerna och för själva locket. Pumpen går och det kommer fram bränsle, men det läcker. Jag kollar med MIRAB och försöker själv göra några gummipackningar. Men tack för bidraget.
  3. Pumpen har varut demonterad i molekyler ett antal gånger. Det är de små plasttätningarna, de med roterande vingarna, som sitter vid inloppet resp utloppet som är nötta. Därmed får inget riktigt sug från pumpen. Dessutom har gummipackningarna vid desamma slitits så det läcker fotogen. Annars är den ok...Frånsett att den stora huvudpackningen vid slagpumpen är sliten vilket gör att pumpen stannar ibland.
  4. Hej, är det någon som har tips om var man kan få tag på en bränslepump till en Wallas 1800, ca 1980? Båtaccenten har inte, värmedoktorn har inte svarat..Skickar med en bild.
  5. Till min Marex 24 har jag en A-liknande ställning i fören & en i aktern, som räcker över kapellet och når till backen. De fästs i fören och aktern mot båten. Midskepps, vid lanternan har jag ett till A som vilar mot relingenssidorna. Längs hela båten löper överst en bräda som sätts fast i alla 3 A. Sen, på med presenningen och förankra säkert i fören& aktern så det inte fladdrar. Sen drar jag en förtöjling runt hela båten en bit upp på presenningen, under relingslisten så säkras presenningen där. Linor dran jag sedan under båten i sicksack mellan presenningens öglor. Kolla bara att öglorna är rejäla. Kapellet monterar jag bort, lämnar kvar bågarna och spänner upp en tunn presenning istället. Bågarna får man fästa i båten med linor. Det håller för Norra Norrlands väder i alla fall.Lycka till.
  6. Har fått oljeläckage vid slutet av backslaget(MSB) på min MD 11C. Oljan verkar komma ut vid tätningsringen (947044) på framänden av klämkopplingen till propelleraxeln. Räcker det med att byta ut tätningsringen, ca 12 cm i diam.? Lossas klämkopplingen bara med de 4 in-sexbultarna? Eller sitter det någon o-ring innanför som måsate bytas? Vid körning läcker det lite olja radiellt ut vid kopplingen. Det ser man i motorrummet.
  7. FYI, det verkar som om det skulle gå lika bra med glycerin, som ricinolja...
  8. Inombordsekolodsgivaren jag har ligger i en burk fylld med ricinolja. Nu läcker den och tänkte fylla på, men ricinolja finns ju att köpa bara i pyttesmå flskor på apoteket, och det blir dyrt med 1 liter...Har någon ett tips vad man kan använda istället?
×
×
  • Skapa nytt...