Gå till innehåll
söndag 10 november 2024

Kungen

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    123
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Kungen

  • Placering
    Örlogskapten

Mina båtar

  • Båtens namn
    Yamarin 600 Big Catch -92

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Fulladdat batteri? Kan vara dålig kontakt vid relän eller kablar till trim/tilt, eventuellt dålig jord, bort med kablar och rengör. Byt plats på reläna och se om felet blir tvärtom, i så fall byt relä. Kan även vara nåt fel invändigt i trim/tilt motorn men det låter mindre troligt.
  2. Är det vatten på tändstiften har du problem, förhoppningsvis toppackningen. Vad varvar den?
  3. Har haft ett flertal gamla engelska motorcyklar (Triumph) och i de var det bara champion som funkade. Bosch, Denso och ngk höll inte särskilt länge. Hade även champion i min Johnson 120 v4 som funkade lika bra eller dåligt som andra märken, så det kan vara väldigt individuellt vilka stift som är bra.
  4. Blir blåsan hård när du pumpar på den? (med avstängd motor) Om inte så kan det vara nålventilerna som inte tätar. Den får ju uppenbarligen för mycket soppa. Är det bra gnista? Dvs blå och kraftig. Det kan ju vara problem med tändningen som gör att soppan inte antänds.
  5. Byt soppafilter. Prova pumpa på blåsan när du kör och se om den går bättre eller sämre. Bättre = för lite soppa, Sämre = för mycket soppa.
  6. Kolla membranet i bränslepumpen. Om membranet är trasigt far det soppa i vevhuset och dessutom mer på den nedre cylindern.
  7. Det låter väl troligt att den går in i "safe mode". Men kyler den som den ska då?
  8. Den får fel mängd bränsle. Rengör gasarna till att börja med. Nya stift också när du ändå är igång.
  9. Om propellern slirar brukar den greppa om man kör sakta. Kolla växelstaget som går ner till växelhuset. Om jag minns rätt sitter nån del av länkaget med nån form av låsskruv, har du tur så kanske den bara behöver dras åt..
  10. Om den helt plötsligt börjar gå dåligt och har gått bra tidigare är det ju knappast propellern det är fel på. Börja med att gå igenom det patrikflink skrivit, skulle tro att den går bra efter det.
  11. Reglaget sitter med två skruvar på framsidan, när du har skruvat lös dom ser du på baksidan, där finns fyra skruvar som håller ihop reglaget. Jag gissar att den runda skivan du pratar om har med handgasen att göra.
  12. Det kanske är lastat mer på babord sida även på din bryggrannes båt?
  13. Små, runda saker i mässing. Sitter i bakkant av förgasarna. Alltså mot dig när du tar bort luftburken. Finns även små backventiler som sitter på motorblocket som påverkar lågfart, mest tomgång dock. Om den har "nysningar" på tomgång brukar det vara backventilerna som behöver bytas.
×
×
  • Skapa nytt...