

maltei
Medlemmar-
Innehålls Antal
11 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm maltei
-
Placering
Kadett
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Nä, så lätt som att byta filter, både nytt finfilter med lägre tyckfall och även byte av luftfilter har inte fungerat. Nu i fredags lade motorn av helt i och med en lång ihållande pip-signal släcktes den helt under gång. Blev bogserad in i hamnen för första gången i mitt liv. Inte bra. En kille körde Vodia diagnostiken på motorn idag och felet håller i sig. Klagade på för låg spänning till commonrail systemet (?!?). Måste göra en avancerad felsökning. Kan vara allt från bränslepumpen till glappkontakt. Han rensade felkoden och motorn startade inte efter detta heller. Mycket mystiskt.
-
Hej! Jag har en D3-160. Det som hänt 4 ggr nu är att jag startat och motorn har stannat omgående och i EVC displayen har det stått engine electrical failure- service soon. Jag har slagit av systemet och återstartat motor och då har den sagt - No faults. Den kanske crankat lite mer innan den startat. Vad kan detta vara? Man blir ju lite konfunderad och vill inte hamna i denna situation om man t.ex. är ute och fiskar ett x antal distansminuter utanför kusten.
-
en tusing på att det är matarpumpen...... Dyrt men så är det!
-
Så! Nu har jag satt in en ny matarpump! Motorn går som en klocka!Dessutom märkte jag när jag fyllde systemet med diesel så var det helt tätt! (jag har bytt alla slangar och banjokopplingar). Den går jämnt och varierade inte ett varv under 40 min tomgångskörning. Provade den med last och då varierade den inte heller!
-
Har haft samma problem! Har bytt alla banjobultar samt nya brickor, alla bränsleledningar på motorn. Haft isär pumpen och kollat membran och backventiler. Pumpen så OK ut för ögat, men när jag monterat på den igen så läckte det! Tror att det är en spricka i membranet, då det läcker vid handpumpspaken. Membranet försökte jag att täta med silikon och det hjälpte inte. Köper en ny pump imorgon!
-
Dom har inte alls satser! Kollade i förra veckan. Kollade på Peugout center i GBG, men kunde inte hitta rätt pump. Man borde dock kunna ersätta den pumpen med någon annan mekanisk eller eller elektrisk?
-
Hej ! Är det någon som vet ifall det finns något filter i Rotopumpen (bränslepumpen) på ingångssidan ?
-
Hej ! Jag tror att jag har precis samam problem. Motorn varierar i varv etc. Pumpade och såg en rännil från matarpumpen. Skruvarna var dock lösa... kolla det! Verkar vara riktigt jobbigt att demontera den lilla rackaren också! Är intresserad av hur du löser detta! (Hittade även en kraftigt deformerad bricka vid en banjokopppling på inröret på högtryckspumpen)
-
Får den tillräckligt med bränsle på alla spridare? Min bil var likadan. Under låg last så gick den att köra. när man gasade på så hoppade motorn som et jehu i motorrummet. Det var en spridare som var kass då! Men en cylinder kanske inte får tillräckligt med bränsle?
-
Finns det en sil där?. I högtryckspumpen? Jag gjorde rent en sil i matarpumpen! Problemet löstes inte av det! Har försökt att bli av med luften, men jag ser fortfarande en hel del bubblor som dansar omkring i glaskoppen på finfiltret när jag kör motorn. Varvtalsregulator. Kan den gå sönder?
-
Hej ! Är det någon som vet vad det är för fel om motorvarvet varierar 200 varv upp och ner til sysnes slumpmässigt? Har gjort det under en tid. Har bytt filter, men det hjälper inte.. Verkar vara under last som den varierar oftast. Någon som vet vad det är ? Hälsn. Malte