Hej, Gjorde många förbättringar under 2010:
- Renovering av motor och drev (VP2003) inkl byte av bälg - Ny isolering i motorrummet - Bitumenplattor för att få lite mer tyngd på skotten och sedan Thinsulate motorrumsisolering ovanpå. La ned extra möda på att verkligen få tätt samt isolerade även en bit bakåt i tunneln mot drevet. Är mkt nöjd med reultatet även om man alltid kan önska en tystare motor. Har läst en del om att sätta en ljuddämpare på insugningsröret och att det skall hjälpa mycket men det gäller att få in tillräckligt med luft.
Flyttade också förfiltret til för om motorn för bättre åtkomst. - Ny el mellan motor - batterier - elpanel. Har gått upp i dimension samt lagt generatorn direkt mot batteriet för att få så få förluster som möjligt. Nya batterier 3x75 till förbrukning) - Ny elpanel med integrerade automatsäkringar. Nya huvudbrytare samt en batterimonitor från NASA. Vattentank givare (2st) dragna till en mätare i el-panelen. - Solcell på luckgaraget - Flyttade alla instrument från sittbrunnen till en panel ovan nedgångsluckan. - Nya fall - renoverat lacken på masten (vitlackad) (Proctor rigg) - Nya dynor - Ny toatank bakom handfatet enligt din (JOVA) ritning. Fungerar utmärkt, Tack! I år blir det mest finlir. Funderar dock på att investera i ett sittbrunnskapell. Var förvarar du/ni kapellet i nedfällt skick? Rostfria eller aluminiumbågar? Andra åsikter/erfarenheter mottages tacksamt. Mvh robnil