-
Innehålls Antal
29 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm alunde
-
Placering
Fänrik
Mina båtar
-
Båtens namn
Vanja
-
Bild
-
Hej, jag kan bara bekräfta att Owatrol-produkten funkade topp på min Ryds 18 dc:s mjölkiga akterdäck
-
Hej ! Kolla med Kuntze i Stockholm dom har det mesta i gummilister! //AL
-
Var ligger rek maxvarv på din motor? Låter som du skulle kunna gå upp en storlek på propp med så högt varv och ingen större fart/varv-förlust vid belastning?
-
Tvätta listen med trasa indränkt i aceton, smörj därefter in med ofärgad vinylkräm som du hittar på närmaste bensinmack
-
Hur går det med fortsättningen Göran??
-
Snyggt!! Men Autosol är ju lite grovt! Vill man lägga lite arbete till så kan man ta en vända med en cleaner/polish för att putsa bort de små små repor som Autsolen ger. Senast ändrad av alunde | 14 april 2007 | 19:09
-
Nu har GöranJ fått allt han kan begära i bildväg på Uttern 520 HT, så nu vill vi se hans projekbilder i tråden ! Eller hur ?
-
Kolla min sjöbod så ser du en Uttern 520 Ht med lite inredningsbilder.
-
Tack! Mycket rengörning, olja, fernissa, rubbing, polish, vax, puts och polering har det varit, nya mattor syddes upp förra året annars inget annat!
-
Kolla min sjöbod så få du se lite bilder på en Uttern 520 HT. Jag upplever den inte som trög i vattnet som någon sa. Den har ett sk slip på 11 % och gör 31,5 knop med en 70 Hk, vilket ändå får anses som okej på ett ekipage som väger ca 700 kg. Anledningen till att jag föll för 520 Ht var de generösa innerutrymmena under HT:n, den generösa L-formade aktersoffan och att den är godkänd för 7 personer.
-
Jag har ju en , vad vill du veta ?? Jag kan maila dig inredningsbilder om du behöver detaljer
-
Har inte sovit mer än en natt så jag har inte så mycket att säga där. Däremot är den ju stor för sin storlek då den inte har nåt skarndäck så hela skrovets bredd blir koj! Den har relativt skaplig v-botten så den går bra i sjön, dock skulle man kanske kunna önska mer bärighet i aktern där alla vill sitta i den generösa aktersoffan, men sånt avhjälps med trimplan. Jag har 70 HK på min och den toppar 31 knop, efter lite fix med riggningen, hissat motorn 2 hål och satt på 17-tumspropeller. Har en behaglig marschfart kring 23-24 knop med lagom bullriga 4 500 varv. 60-hästar funkar säkert men kräver mer gaspådrag och drar/bullrar jag skulle hlre satsa på 70 eller mer. 4-takt kräver nog 90 Hk då den blir avsevärt tyngre långt akterrut med tanke på bärigheten. Stuvutrymmen finns under kojerna under Ht:n i yttre sidosoffan, under akterdäcket styrbord samt under förarstolen. Det där med 60 cm bredd i kojerna är ju om man inte har iläggsskivan i, annars är ju kojen 60 60 60 vilket räcker alldeles utmärkt för två, även om man inte är nykär
-
Är det HT:n du är intresserad av så har jag en! Kolla min sjöbod och kom med frågor bara!
-
Vad jag vet så är 510 och 520 helt olika skrov, där 520 har djupare V-botten. Rätta mig om jag har fel
-
Hej Har ju samma båtmodell och motor! Jag kör med ett pinnhåll hiss, (lodrätt), trimvinkeln är ju en annan sak den kan du ju ställa med powertrim under gång tills du når maximal fart vid givet varv. Jag har ett toppvarv på 5600 med 17-tums propp(2 tum större än orginal) 800 varv på tomgång. Behaglig marschfart på ca 22-24 knop når jag vid 4500 varv, förbrukningen har jag inte en aning om ! //Alunde