Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024

MS Ronja

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    57
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om MS Ronja

  • Placering
    Löjtnant
  1. Vikaren eller af Snipa Jag tyckte Snippan va väl bra ?
  2. med bara bilden på motorn så ser det misstänkt likt en försäkrings båt från USA. typ katrina
  3. Backslag ???? Du har drev du byter olja i drevet hur du gör hjälper vilket varv som helst dig att göra. Ang. styrning så ev? byt servo olja. Mvh. Ms Ronja
  4. MS Ronja

    Lite tips.

    95 blyfri är färskvara och det är ca:5% sprit iblandat från bensinbolagen redan dvs. det fins ingen natulig smörjning i blyfri bensin idag. så fukt är inte så stort broblem om tanken är full vid säsongens slut men andra broblem finns marinorna gillar inte för brand risk att tankarna på båten är fulla men det är väl det bästa
  5. Hej Det låter inge roligt med motor problem. Det låter konstigt med din teori ang oljan, om så skulle vara fallet att bränsle ledningen skulle vara för liten så blir det problem vid accelration och förhöjd motor temperatur vilket kan ses på tändstiften. Utan att titta eller veta fler faktorer så brukar hög oljeförbrukning bero på : * Stort spel på ventilskaft och otäta ventiltätningar. * Övertryck i motorn oftast Trasiga kompretions kolvringar eventuellt hål i kolv. * Trasiga oljeskrapringar (nedre kolvring). * Byte av olja från mineralolja till syntetolja med låg viskositet. Mycket kan man se när man tar isär morton. vi hörs :-) Mvh. Johnny
  6. Hej på er alla Coronado Ambasadeur ägare hoppas att sommaren har varit bra och probllemfri skriv gärna en rad :-)
  7. MS Ronja

    motor+ drev

    varför inte v8 :-)
  8. MS Ronja

    Coronado 490

    Försök igen alla bilder av Coronado är intressanta vi är inte många som har en Vi hörs :-)
  9. Lite att göra först får se sen
  10. Intresant har själv funderingar åt samma håll. 4 takt, sjövattenkyld.
  11. Eller Köpa O-Ring :-tackar
×
×
  • Skapa nytt...