-
Innehålls Antal
57 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm MS Ronja
-
Placering
Löjtnant
-
Vikaren eller af Snipa Jag tyckte Snippan va väl bra ?
-
med bara bilden på motorn så ser det misstänkt likt en försäkrings båt från USA. typ katrina
-
Backslag ???? Du har drev du byter olja i drevet hur du gör hjälper vilket varv som helst dig att göra. Ang. styrning så ev? byt servo olja. Mvh. Ms Ronja
-
95 blyfri är färskvara och det är ca:5% sprit iblandat från bensinbolagen redan dvs. det fins ingen natulig smörjning i blyfri bensin idag. så fukt är inte så stort broblem om tanken är full vid säsongens slut men andra broblem finns marinorna gillar inte för brand risk att tankarna på båten är fulla men det är väl det bästa
-
Hej Det låter inge roligt med motor problem. Det låter konstigt med din teori ang oljan, om så skulle vara fallet att bränsle ledningen skulle vara för liten så blir det problem vid accelration och förhöjd motor temperatur vilket kan ses på tändstiften. Utan att titta eller veta fler faktorer så brukar hög oljeförbrukning bero på : * Stort spel på ventilskaft och otäta ventiltätningar. * Övertryck i motorn oftast Trasiga kompretions kolvringar eventuellt hål i kolv. * Trasiga oljeskrapringar (nedre kolvring). * Byte av olja från mineralolja till syntetolja med låg viskositet. Mycket kan man se när man tar isär morton. vi hörs :-) Mvh. Johnny
-
Hej på er alla Coronado Ambasadeur ägare hoppas att sommaren har varit bra och probllemfri skriv gärna en rad :-)
-
Försök igen alla bilder av Coronado är intressanta vi är inte många som har en Vi hörs :-)
-
Intresant har själv funderingar åt samma håll. 4 takt, sjövattenkyld.
-
Diesel motorer blir iallafall dyrare tyvär.
-
Eller Köpa O-Ring :-tackar