Gå till innehåll
fredag 20 september 2024

johannes

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    47
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om johannes

  • Placering
    Fänrik
  1. Det läcker in vatten i båten med dps drev då man kör. Vad kan detta bero på?
  2. det är inget bekymmer att ha inkoppalat det tomma batteriet på samma gång det. Det tomma batteriet har kanske en spänning på ca 12v och det andra om det är fullt 12,8v ifall du kopplar ihop dem jyst före start hinner inte mycket flytta över till det andra. och då du vrider på nyckeln och startmotorn börjar förbruka ström går ända spånningen under det tomma batteriets spänning vilket leder till att det tomma batteriet t.o.m kan leverera lite ström.
  3. Funderar att laga sjövattenkran i pentryt men jag undrar vilken sorts pump som klarar saltvatten utan att bli förstörd. eller är det så att alla 12v pumpar klarar detta?
  4. vilka elpumpar klarar av saltvatten? klarar shurflopumpar av saltvatten?
  5. Hur fungerar denna flödesmätare? Passar den även till 520 garmin. Är det via NMEA?
  6. har en likadan men har inte hittat någon sådan funktion. jag tror inte att det finns den möjligheten
  7. Hej var skall man hitta en diameter 52mm digital voltmätare
  8. Hej. Jag brukar göra så att jag kopplar spolmuffen till en slang som jag har kopplat till en billig länspump som går på 12v, och sätter pumpen i en badbalja för barn. På det viset får jag lite tryck in i drevet för man får aldrig muffen så tät att det inte skulle tå någon luft så därför suger impellern inte upp ur en kanister.Med detta system kan man fast köra motorn ordentligt varm.Då baljan är tillräckligt stor samlar den upp både vattnet som kommer ut vid skölden och ut ur propellernavet.Sedan är det bara att tömma baljan på vatten och fyll på med glykol och kör några minuter då är det garanterat glykol överallt.
  9. Hej. Jag har en flipper 700 från 81. har just bytt tankmätare. I min båt är alla gula kablar jord. på min kom den svarta kabeln från givaren på tanken andra stiftet på tanken är kopplat till jord. Den röda tråden som går till mätaren kommer från i startlåset. kolla vilka trådar som är fast i givaren. kanske det finns märkning bak på mätaren vilka trådar som skall sitta var. Vet ej förståss om det är samma på din båt. Lycka till
  10. på mitt drev var det så att växeln inte hölls i. Då var det någon hylsa eller kon inne i övre växelhuset som behövde slipas och ställas in. Mitt drev var ett gammalt som hade elektrisk mekanisk tilt.
  11. Hej. Undrar hur låsningen fungerar på muttern som håller inre propellern det är någon sorts hård plast nu undrar jag om det bara är att montera den igen utan något låslim eller liknande. Är väl samma drev som mercruisers.
  12. kolla även om elledningen kan vara skadad så att den jordar på motorn någonstans.
×
×
  • Skapa nytt...