Gå till innehåll
fredag 08 november 2024

Sven-Erik

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Sven-Erik

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej igen! Glasningsproblemet har ni ju förklarat så bra så det kan vi lämna. Att slippa ifrån det är ganska enkelt. Kör aldrig mer än ett par timmar utan gasa ur en 3-4 minuter så slipper ni problemet. De som drabbas är de som är för försiktiga. Sven-Erik
  2. Hej! Stoppa in en bit svamp från en disksvamp eller annan tvättsvamp mellan översta och näst översta travaren i mastskenan. Den sprayar du med silikon så det dryper en gång i månaden så följer den med upp och smörjer varje gång du hissar på. Efter ett tag går det lätt och fint både upp och ner. Sven-Erik
  3. Hej! Ett litet tips till alla som kör motor ibland! Köpte nyss själv en katamaran med två motorer varav den ena använts mycket för laddning och ingen körts mer än 2000 varv. Den som körts mest förbrukade en del olja enligt säljaren. Den drog så mycket att vid första bytet fanns nästan ingen olja kvar trots att jag kollat 50 timmar tidgare. Jag trodde då att förbrukningen berodde på s.k. glasning i cylindrarna vilket kan uppstå när belastningen varit låg under lång tid. Jag beslutade då att köra den stenhårt = fullgas när den blivit varm. Jag har gjort så i 10-minutersintervaller under en tid och nu är oljeförbrukningen helt normal. Ett tips är alltså att inte vara så rädd för att belasta motorerna. De är gjorda för det och mår precis som vi bra av motion, dock i lämplig mängd och väl uppvärmda. Kör hårt! Sven-Erik
×
×
  • Skapa nytt...