Gå till innehåll
fredag 07 mars 2025

0854401300

Företag
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om 0854401300

  • Placering
    Kadett
  1. Hej igen, Du kanske är känd för massan här på forumet, men inte för oss. Du får gärna komma ur skuggan av din signatur och presentera dig. Dina ord och erfarenheter blir då mera trovärdiga. Det är är helt säkert så att Propulse propellern med sitt koncept inte fungerar i alla lägen, men det gör å andra sidan ingen produkt då det alltid är kompromisser i konstruktion resp produktion. För att vara ärlig mot kunden erbjuder vi möjligheten att köpa till 30 dagars öppet köp och själv bilda sig en uppfattning om dess prestanda. Vi kan erbjuda många fördelar som en traditionell metallpropeller inte klarar av. Metallproppar har sina fördelar och plats i det marina livet och det har vi all respekt för. MVH Thomas Johansson, Propulse AB
  2. Hej igen, Du som påstår att komposit inte fungerar, flexar osv. Jag förutsätter att du har belägg för dina påståenden och kan styrka det med egna eller närstående verkliga erfarenheter. Då vi ständigt jobbar med produktförbättringar vore det intressant att veta exakt hur du testade och vilka skillnader du mätte upp och med vilken båt/motor osv. Verkliga data talar för sig själv, tyckanden kan vi lämna åt sidan. Om du har tid får du gärna besöka vår hemsida och där studera de jämförande tester som finns. De är bara ett axplock av det material vi har som bevisar raka motsatsen till dina påståenden. F ö har vi just nu ett 45-tal testförare som med olika båtar/motorer just utför jämförelser med sina ekipage mellan metallpropp och deras nya Propulse. Materialet redovisas senare i höst. MVH Thomas Johansson, Propulse AB
  3. Hej Jocke, Det är ju förstås i den tyngre ligan av vad vi normalt hanterar, men därmed inte sagt att det är omöjligt eller inte fungerar. Eftersom du har två maskiner blir det hyggligt fördelat på två proppar och i de flesta fall inte värre belastning än de vi har på 250-275 hk motorer med singelmontage där båtvikten ligger på ca 1600 kg utan last. Vi kommer sent i höst att lansera blad i nytt material som är rejält mycket styvare och starkare än dagens. De är bakåtkompatibla med nuvarande design och har i tester visat sig ge 2-4 knop snabbare båt med samma inställningar och förutsättningar i övrigt. I ditt fall ska du ha våra modeller 9901 resp 9911 eftersom du har olika rotationsriktningar på dreven. Om du väljer att köpa dem och testa har även du 30 dagars öppet köp med full returrätt om det inte fungerar eller ger dig önskade effekter. Kan ju vara värt att testa iallafall, enda risken du löper är att det inte fungerar eller håller och då får du iallafall temporärt montera tillbaka dina nuvarande proppar. Det är rentav möjligt att du kanske kan agera vår testförare när vi väl fått fram de första skarpa testbladen i höst. Vi behöver hitta lämpliga båtar som kan utföra tester som sätter prylarna på prov. Vänligen återkom om du vill diskutera saken vidare. Mer info hittar du delvis på www.propulse.se under modellguide etc. MVH Thomas, Propulse AB
  4. Hej ! Såg denna tråd som förvisso är några veckor gammal. Hur som helst. Vill bara bekräfta att en Propulse fungerar alldeles utmärkt på en båt med 225 hk motor. Vi kör själva med en Anytec 750SPD och en 225 hk Yamaha 4-takt som vår egen testbåt. Mer info finns på vår hemsida och länken http://propulse.se/tester/anytec-750sp-tested-with-yamaha-f225-and-propulse-9902-july-2008/ Dessutom köper du propellern med 30 dagars öppet köp och full returrätt om den inte är till belåtenhet osv. Alltså inga problem om den varit i vattnet och körts, vilket ju är en förutsättning för att veta om den fungerar. Det är ju en liten risk att prova och möjligen hitta något som fungerar bättre än nuvarande propeller. MVH Thomas Johansson, Propulse AB
  5. Hej ! Läste din fråga här på forumet. Du säger att du testat olika vinklar på Propulsepropellern, men det enda som ändras är motorns varvtal. Det låter lite egendomligt måste jag säga. Farten borde hänga med i ena eller andra riktningen om det nu inte är något annat som gör att båten inte kan tillgodogöra sig förändringen. Visserligen är det ett känt faktum att 4-bladiga propellrar stjäl lite toppfart, men i gengäld ger bättre marschfart och lägre bränsleförbrukning. Det kan vara så att den stigning som du har inte är tillräckligt låg för att motorn ska orka varva ur och nå sitt vridmomentstarkaste område. Är det så kan vi hjälpa dig med en instruktion till hur du enkelt modifierar din Propulse till en lägre stigning än standard. Varje båt med sin unika utrustning är som bekant unik och därför svår att jämföra med en annan likadan. Vi tvivlar på att en ny aluminiumpropeller skulle ge dig en väsentlig förbättring utan att först ha förvissat dig om att alla andra inställningar är korrekta. Kan du ge några siffror på de varvtal motorn presterar med de olika inställningar du testat ? Vår målsättning är att få din Propulsepropeller att fungera i samverkan med din motor/båt. Vi har sålt tillräckligt många enheter över världen för att veta att det oftast fungerar om bara inställningarna blir riktiga så att produkten får en ärlig chans att fungera väl. MVH Thomas Johansson, Propulse AB
×
×
  • Skapa nytt...