Jag har varit involverad i maringuiden sedan 2000 och skriver normalt sett inte i forumet men har blivit ombedd att svara på frågorna i denna tråd.
IngemarE beskriver problemet med flash bra. Fash kräver ibland mycket systemresurser från datorn och detta kan variera beroende på operativsystem, webläsare och flash version. Flash finns på de flesta sajter som har reklam (de flesta) och i och med tabbade webläsare så är det lätt att ha lite fler sidor igång samtidigt. Detta tillsammans med många brister i flash gör att det ibland uppstår problem.
@Kalman
Jag har försökt återskapa problemet som du beskriver utan framgång. Jag har dock vidarebefodrat detta till utvecklingsavdeningen för att undersöka problematiken.
@IngemarE
Att personerna bakom maringuiden struntar i vad medlemmarna tycker är inte sant. Maringuidens personal jobbar oerhört aktivt men det finns mycket att ta hänsyn till. Att driva en site i maringuidens storlek kostar pengar och annonser är ett sätt att få det att gå runt så att vi kan erbjuda er bra tjänster.
@Brodur
Ett aktivt arbete pågår med alla delar av maringuiden från serverpark och utveckling till administration och framtidsstrategi. Det finns mycket tiden behöver räcka till och en mindre intensiv närvaro i forumet tycker jag är fel att jämnställa med att personerna bakom maringuiden inte bryr sig. Det tar oerhört mycket tid att aktivt delta i forumet och därför stannar det ibland vid att endast följa innehållet.
För att summera ett svar på tråden så är min rekommendation att rapportera om ni misstänker att flasahinnehåll på en site (såväl maringuiden som andra) orsakar problem. Bifoga då med så detaljerad information som möjligt. Vilken sida denna visades på (url), är du inloggad, operativsystem och version, webbläsare och version och flash version. En bra felbeskrivning minskar det detektivarbete som behövs för att avgöra om problemet som upplevs är ett renodlat fel som går att åtgärda från sitens sida. Detta gör även att det går snabbare att åtgärda och tiden räcker till för mer vilket i slutändan ger en bättre upplevelse och tjänst för alla. Detta gäller alla typer av felrapporter.