Gå till innehåll
onsdag 18 september 2024

Nimbus300R

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Nimbus300R

  • Placering
    Kadett

Profile Information

  • Plats
    Västkusten

Mina båtar

  • Båtens namn
    Lycka

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hade det varit en ursäkt för att man suger på support i västvärlden i denna branschen, så hade jag kunnat köpa den förklaringen. Men helt ärligt, så ligger det mycket i den bild som vi redan har fått av RAOL och det är trist att det är och har blivit så. Kina tillverkar nog det mesta av det vi köper, även om det kommer i kartong med fint märke och från ett land i väst. Så visst hade det varit bra om man kunnat köpa därifrån direkt rent ekonomiskt. Men som du säger, så hade vi väl knappt ens fått en manual på begripligt språk. Men med de priser man tar på produkter från de Marina Drakarna, så borde de ha marginal nog till att kunna anställa någon som kunde svara i en chat eller på mail. Men inte ens det klarar de av.
  2. Fyller på lite Ett av företagen (stort företag) skickade idag ett mail och frågade vad jag tycker om deras support. Ett autosvar de har inte ens besvarat mina frågor 😂 Trot som sagt att de har mycket att jobba med
  3. Nimbus300R

    Maringuiden

    Hej på er Ny här och så glad att jag funnit ett fungerande forum där man dessutom är aktiv och inte minst hjälpsamma Men en frågan angående maringuiden i allmänhet. När jag klickar på Framsidan och Nyheter, så är det från förra året och tidigare. Drivs inte själva sidan och är det bara forumet som är aktivt? Bara undrar, då jag tycker det skulle vara kanon om hela siten var igång och aktiv
  4. Vi är på samma våglängd och har fattat situationen. Det är precis som du säger en trend inom alla yrkesgrenar att göra sig oanträffbar och därmed också möjlighet för konsument att få svar på frågor och allra minst support. Som sagt, vill jag inte hänga ut varesig fabrikat eller återförsäljare, då det inte är viktigt i det stora hela. Men det finns säkert Stjärnor som inte sviker kunderna och just din plotter verkar ha en bra organisation bakom sig och det är lätt att finna mycket information. Tror att du missade att läsa in vad jag menade Självklart skall du kunna få support även på begagnade produkter. Ta tex Apple. Jag får support på produkter som nästan är 10 år gamla och oftast utan att behöva betala en krona. (har många apple produkter) Men i mitt fall och i min text handlar det bara om en begagnad produkt och resten är helt nytt. Att inte kunna finna instruktioner, manualer osv utan att behöva leta i flera timmar på nätet, är mycket dålig service. Framför all då det gäller produkter som inte ens har gått ur tiden. Att det inte finns ett enda telefonnummer att ringa är katastrof Att man inte ens besvarar de meddelande som är skickade till alla avdelningar som man kan finna tex en mailadress eller formulär att fylla i, är inte bara dåligt utan rent ut sagt urbota dumt om man vill vara kvar på marknaden i framtiden. När det gäller begagnat, så skall inte återförsäljare behöva ta all support och framför allt inte om produkten inte ens är köpt av dom. Vi får se hur och vad de svarar på mässan i Göteborg februari 2025 Då skall jag ställa vissa leverantörer och tillverkare mot väggen och fråga dom hur de tänker om just framtiden och kunder som förmodligen väljer bort dessa, när det är dags att köpa nytt. Jag har jobbat i mer än 40 år på både den utländska som den nordiska marknaden inom många olika segment och förstår vad det är som krävs för att behålla och ta marknadsandelar. Inte konstigt att så många företag inom det marina blir uppköpta och läggs i en korg av stora företag om man inte förstår att man måste kämpa mer om man är liten och sedan när de ligger i korgen, då blir produkten bara en i mängden och ägarna förstår ofta inte marknaden, då de allt som oftast inte ens känner marknaden, utan bara har pengarna att investera. Så det är upp till kunderna att ställa krav och som jag skrev tidigare, är det mycket som behöver sägas och krävas i just denna branschen. Tycker jag ...
  5. Har varit borta från det marina livet i många år, pga jobb, barn och inte minst arbete på land och i luften. Äntligen köpte vi båt och på köpet allt som måste köpas för att kunna ha och bruka båt. Men det som slår mig är inte vågor och vind, utan total avsaknad av support från de företag som lever på oss som har sjön/havet som intresse. Jag skall inte peka ut någon företag, utan låter er som ev svarar och kommenterar mitt inlägg stå för det. Det finns kanske företag som har en bra support och då vill jag och säkert många fler med mig veta, vilka dessa är. Det som får mig till att skriva detta, är att jag på bara två månader, upplever att det skiljer sig så otroligt mycket mellan båtbranschen och andra branscher som jag dels jobbat inom och dels köpt ifrån, att jag nästan är i chock över att det inte skrivs mer om detta. Men kanske är "båtfolket" ett folk med mycket tålamod och acceptans 😶 Jag tillhör i alla fall inte den skaran och vill ha full valuta för vad jag betalar för eller/och support för de produkter jag köpt eller tagit över vid ett köp. Fick med en välkänd ganska ny och modern plotter (garantin har precis gått ut) och har försökt få support från företaget som står bakom. Har sökt över hela internet och inte funnit ett enda telefonnummer till detta företag. (det finns ganska många företag inom denna ägargruppen) Jag har skickat meddelande på alla deras hemsidor, som jag hittat på nätet och jag har inte fått ett enda svar. Inom samma koncern finns ett företag som säljer digitala sjökort och sak samma gäller för detta. Inte ett enda svar. Jag har köpt andra produkter som handlar om säkerhet och inte heller dessa svarar på support ärenden. De har dessutom helt andra regler vad gäller återköp, än vad som är kutym inom andra brancher. De följer inte ens svensk konsumentlag. Har kontaktat återförsäljare och de försöker, men tydligt är att de upplever samma sak, men lever i förnekelse för att få sålt sina varor. De försöker, men räcker inte till. Hur kan en branch vara så genomrutten och varför är det inte fler som skriver om detta. Att det är så, behöver man som sagt inte många veckor på sig för att upptäcka. När det gäller support eller att finna kunskap om en produkt, så är det forum som detta eller YouTube som gäller, där privatpersoner delar med sig av sina erfarenheter och kunskaper. Men när det gäller företagen bakom produkterna, så har de ett gemensamt. Total tystnad och osynlighet. När det gäller båtar, så byter de modeller och beteckningar som vi byter kallingar och trosor. De har i vissa fall inte ens en rimlig förklaring till varför de byter till det ena eller det andra. Det liknar nästan blöj branschen som ni som haft barn sista 30 åren säkert känner igen. Ser fram emot era erfarenheter och tips
×
×
  • Skapa nytt...