Gå till innehåll
torsdag 24 april 2025

kiwi-

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om kiwi-

  • Placering
    Landkrabba

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Jag har också ett DP-SM och tycker den där anoden ser ut som någon nödlösning man monterat. Så här borde det se ut: Grejen med elkabel till sig har liknande funktion som en anod och kallas för "Active Corrosion Protection" men oklart hur bra det fungerar efter 20 års tjänst.
  2. Kul! Min är också en Family som står i Bromma nu över vintern om du vill komma och kolla för referens, annars kan jag ordna bilder om det hjälper. Kollade i min Clymer manual, och där fanns det mer detaljerade elscheman. Den ska täcka en massa olika motorer och drev, så är svårt att veta att man kollar på instruktioner som stämmer exakt för ens egna, men det kanske kan hjälpa ändå. Men börja kolla det enkla, urkopplade/urladdade batterier, avslagna huvudbrytare, borttagna säkringar osv
  3. Jag har precis gjort något liknande i min Coronet 24 med VP 5.7 GSI. Tagit ur och kapat av massa överflöd av kabelhärvan mm. Inga oväntade problem än dock peppar peppar. Har inte hittat något elschema i de manualer jag har, men tror inte det hade hjälpt så mycket i det här fallet. Hittade det här principschemat för ett Cobra SX (som är väldigt likt VPs) Källa: https://www.thehulltruth.com/boating-forum/784451-i-o-tilt-trim-volvo-penta-omc-cobra-tricks-traps.html Men att börja felsöka med multimeter är nog det första jag skulle gjort. Starta i änden med knapparna, har de ström som förväntat? Klickar reläer någonstans när du trycker på knapparna? Om knapparna verkar göra vad de ska kan du gå vidare till att felsöka vid pumpen och se så att den har ström som förväntat och blir styrd när du trycker på knapparna.
×
×
  • Skapa nytt...