Gå till innehåll
fredag 27 december 2024

U6k

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om U6k

  • Placering
    Kadett
  1. Efter att det regnat in så blev mattan förstörd. Finns det nån som säljer Uttern-reservdelar nuförtiden? Kan man få tag på en ny (eller new-old-stock) matta? Eller måste man klippa till en egen? Ja det var mitt fel, båten stod på kärra under en tall. Störtregn + tallbarr satte igen hålen så det rann in genom takluckan istället för ner genom dräneringen. Nu har jag lärt mig det också 😄
  2. Ja nu har jag fått tillfälle att testa lite mer. Resultatet blev att den startade (dock efter många ryck) och gick som en klocka. Det jag gjorde var att göra rent tändstiftet efter ett antal startförsök och rätt var det var så gick den igång. Jag körde utan kåpa till en början. Efter ca 20 minuter så stannade jag den med dödmansgrepp och sen startade den på första. Jag satte på kåpan medan den gick och så fick den gå 10-15 minuter till. Sen stannade jag den igen och så fick den stå i ett par timmar. Den startade direkt efter det på första. Bra stråle hela tiden, inte särskilt varmt vatten heller. Tanklocket var på men med öppen skruv hela tiden. När jag hade stannat den första gången så skruvade jag av tanklocket för att kolla undertryck, men det var inte nåt sånt alls. Så just nu kan jag inte direkt säga att det är nåt fel, verkar gå som förväntat. Skall sägas att jag har inte kört med extern tank än, och just nu kör jag den i hink så jag kan inte lägga i växel och belasta den. Men så här långt verkar allt ok. Jag får nog tacka alla för nedlagd tid och tips och säga case closed tills vidare.
  3. Undertryck, ja kanske, men skruven är ju öppen och den startar på det när den är kall. Jag kör förresten med den inbyggda tanken.
  4. Det går lika lätt som när den är kall. Först trodde jag att det var tändstiftet, men den går lika bra/dåligt oavsett byte. Så min teori nu är att det är nåt termostat eller nåt sånt. Jag vet inte hur mycket avancerad elektronik det är på en sån liten motor, men i värsta fall är det nån datorbox som måste bytas. I bästa fall nån enkel grej som man kan byta själv.
  5. Det går enkelt, och den startar på första eller andra.
  6. Parsun årsmodell 2014 (tror jag), 6hk, 4-taktare. Startar ganska enkelt men stannar när den blir varm och går ej att få igång innan den har svalnat. Det tar 10-15 minuter innan den blir för varm. Efter att den har svalnat startar den på första draget. Ju varmare den blir desto lägre varv kan man köra med, till slut går den inte alls. Vad säger expertisen? Är det nåt fel som man kan fixa själv?
×
×
  • Skapa nytt...