Ja nu har jag fått tillfälle att testa lite mer. Resultatet blev att den startade (dock efter många ryck) och gick som en klocka. Det jag gjorde var att göra rent tändstiftet efter ett antal startförsök och rätt var det var så gick den igång. Jag körde utan kåpa till en början. Efter ca 20 minuter så stannade jag den med dödmansgrepp och sen startade den på första. Jag satte på kåpan medan den gick och så fick den gå 10-15 minuter till. Sen stannade jag den igen och så fick den stå i ett par timmar. Den startade direkt efter det på första. Bra stråle hela tiden, inte särskilt varmt vatten heller. Tanklocket var på men med öppen skruv hela tiden. När jag hade stannat den första gången så skruvade jag av tanklocket för att kolla undertryck, men det var inte nåt sånt alls.
Så just nu kan jag inte direkt säga att det är nåt fel, verkar gå som förväntat.
Skall sägas att jag har inte kört med extern tank än, och just nu kör jag den i hink så jag kan inte lägga i växel och belasta den. Men så här långt verkar allt ok.
Jag får nog tacka alla för nedlagd tid och tips och säga case closed tills vidare.