Gå till innehåll
söndag 08 september 2024

Kleen

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Kleen

  • Placering
    Kadett
  1. Återkommer. Det kommer ta en stund att fixa pumpen först.
  2. Har precis tagit bort vattenpumpen och ska fixa med renoveringskit. Nej dieseln kommer från ventilkåpan dessvärre.
  3. Aa då förstår jag. Tack för det :)! Nu är det bara bekymret med att det trycker ut diesel från ventilkåpspackningen..
  4. Precis min tanke med angående oljan. Dekompressionhandtaget ska kanske stå upp vid kallstart ett par sekunder, sen slår man ner den när man börjar höra att den tänder till?
  5. Tack så mycket för svar. Redigerade mitt inlägg så nu ska det stå rätt, ursäkta. Angående dekompressionsarmen, hur ska den användas när man startar upp motorn? Ja, vattenpumpen ska packas om, men det kom så mycket olja när jag drog ut den. Är detta normalt? Eller är det något annat som kan vara knas?
  6. Hej. Min vän har en Volvo Penta 2001 och har en del problem med denna. Vi är nybörjare båda. - Till att börja med så märkte vi att det läckte diesel från ventilkåpspackningen(?) (röd pil på bilden). Denna byttes men problemet kvarstod. Är detta ens normalt? Alltså att diesel tar och läcker där ifrån? Ska det inte vara olja? - På samma bild är en grej inringad i rött, vad är detta och hur ska den användas? - Och till sist, vi märkte att det läckte vatten från impellern så vi bytte denna och ny packning. Efter detta så började det droppa från vattenpumpen. Efter lite googlande så verkar det vara att köpa ny renoveringssats. Men när vi skulle ta bort vattenpumpen så forsade det ut grå tjock olja. Det var väldigt mycket som kom ut, kräm-aktig och grå. Förstår att vatten har blandats med oljan. Frågan är vad vi gör nu? Tacksam till tusen för hjälp!!
×
×
  • Skapa nytt...